Tradicionalna kolonija znotraj festivala je tudi letos gostila osem umetnikov po izboru selektorja Toma Vrana, ki je predstavil sodelujoče avtorje in njihove umetnine.

Na kolonijo je tudi tokrat povabil štiri domače umetnike in štiri umetnike iz tujine. Slovenijo so zastopale umetnice Karmen Bajec, Nina Stopar, Breda Sturm in Pšenica Kovačič, iz tujine pa so sodelovali Ado Furlanetto iz Italije, Zdravko Milić iz Hrvaške, Guangšu Dženg iz Kitajske in Brad Downey iz ZDA. Zadnji je denimo znan po skulpturi nekdanje prve dame ZDA Melanie Trump, ki so jo odkrili pred leti v bližini Sevnice, s svojo razstavo pa se je leta 2020 predstavil tudi v Kopru.

Sloves, ki jo ima kolonija tudi v evropskem prostoru in med tamkajšnjimi umetniki, se iz leta v leto veča, je na odprtju razstave poudaril Vran. Avtorji so s seboj prinesli svojo poetiko in sporočilnost, kar pa se po Vranovih besedah v času ustvarjanja v Ljubljani nekoliko spremeni: "Nehote je vpliv mesta tako močan, da v svoja dela prenesejo tudi del tega in to priznajo tudi sami."

Ob letošnji likovni koloniji je Vran med drugim zapisal, da je "v današnjem času likovna umetnost, predvsem pa vizualna percepcija, na neke vrste zgodovinski prelomnici. Vsakdo, ki ima pametni telefon, je lahko že vizualni ustvarjalec z možnostjo objavljanja. Posledično je tudi odnos, ki ga je sprožila ta možnost, radikalno spremenil naše dojemanje sveta".

Po njegovih besedah se tudi vizualna umetnost "počasi približuje tako imenovanemu všečkanju". Danes so pomembne velike bienalne razstave in sejmi umetnosti ter vrsta podobnih dogodkov, ki regulirajo tokove globalnega trga in okusa. Iz vsega tega sveta je umetnik ustvarjalec zdrsnil v ozadje, v drugi plan.

"Če pogledamo samo beneški bienale ali documento, ju najbolj poznamo in identificiramo po imenih direktorjev ali kuratorjev. Za umetnike, ki razstavljajo, skoraj ne vemo," je zapisal. Kljub temu je selektor prepričan, da sta vizualna umetnost in njen jezik izražanja večna.

Sodelujoče umetnike je spremljal multimedijski umetnik Lado Jakša, ki je njihovo enotedensko ustvarjanje v Križankah na razstavi povzel v glasbeno-vizualnem nastopu.