Ker je ustvarjalna ekipa serije Seks v mestu vedno poudarjala, da gre za zgodbo o prijateljstvu (in ne, na primer, o seksu, iskanju popolnega moškega ali o potrošniškem eskapizmu sijajnih garderob), se je pred premiero novih epizod zastavljalo predvsem eno vprašanje: kako bodo upravičili odsotnost članice nekdaj neločljive štiriperesne deteljice, Samanthe? (Igralka Kim Cattrall je namreč že zdavnaj zelo jasno in zelo javno povedala, da s franšizo noče imeti nobenega opravka več, in pri tem nakazala, da so za kamero s soigralkami vladali vse prej kot prijateljski odnosi.)
Sledijo manjši kvarniki v povezavi z vsebino nove serije.
In prav to odsotnost serija odkrito nagovori že v prvem prizoru, ki je zmotil številne kritike. Pri Radio Times so zapisali, da vrnitev brez Kim Catrall ni "resnična vrnitev", ampak prej "hladna, cinična poslovna poteza". (V nasprotju s pričakovanji v svetu serije Samantha ni umrla, pač pa je dobila službo v Londonu in se preselila. Ker jo je Carrie odpustila kot svojo predstavnico za medije, je s celo druščino pretrgala stike in se na njihova sporočila ter klice ne odziva. "Res sem mislila, da sem zanjo več kot samo denarnica," dahne Carrie že v prvi epizodi in težko se je znebiti občutka, da je bil to scenarističen, metareferenčen udarec pod pas resnični osebi.)
Končno 55-letnice v glavnih vlogah
Nekateri recenzenti pa vse skupaj vidijo drugače: v britanskem The Independentu so zapisali, da "je vrnitev tako dobra, da se Kim Cattrall prav gotovo žre" in da je "manjši čudež", v kako dobri formi je serija. "Še vedno ne manjka smeha in glamurja – Sarah Jessica Parker, še posebej, je po pričakovanjih videti spektakularno – a serija premore tudi čustveno globino."
Tudi The Wrap se strinja, da je bila serija "vredna vrnitve". "Največji potencial serije je iskren prikaz življenja 55-letnic, skupine, ki je na televiziji ali v filmih nikoli ne vidimo v ospredju," pravilno ugotavlja kritičarka. "Parker, [Kristin] Davis in [Cynthia] Nixon gladko zdrsnejo nazaj v svoje vloge in tovarištvo, kar bo vsakega oboževalca zazibalo v topel objem nostalgije." Kar sedemnajst let je namreč že minilo od konca serije Seks v mestu – in enajst let od drugega, kritiško zasmehovanega celovečernega filma, ki ga marsikdo noče niti šteti v uradni kanon zgodbe.
Poglejte, kako ozaveščeni smo postali!
Ker je bila serija nekoč tarča kritik zaradi svoje neraznolikosti – precej nerealistično je bilo, da v življenjih štirih Newyorčank ni bilo tako rekoč nobenih temnopoltih ljudi – je nova igralska zasedba to poskušala "popraviti". Dodali so like Charlottine prijateljice, Mirandine univerzitetne profesorice in Carriejine sodelavke pri podkastu, ki so vse nebelke (stand-up komik in podkaster Che je tudi nebinarna oseba).
Miranda je, na primer, pustila svojo službo v korporativnem pravu in se lotila študija na področju človekovih pravic, ker "noče biti več del problema". "Ne moremo ostati iste, kot smo vedno bile, kajne?" Zdi se, da ji je avtor serije Michael Patrick King na jezik položil moto celotne serije. Namen je bil najbrž dober, a marsikoga ni prepričal. Kritičarka za The Telegraph je celo serijo odpisala kot "duhamorno ozaveščeno in brez potrebe pasjo". "Kako se torej šov sooči s tem, da je minilo 17 let, odkar smo jih nazadnje videli na malih zaslonih? Izjemno slabo. Ne gre toliko za opazke o staranju, na primer o tem, da si Miranda ne barva sivih las (čemur Charlotte ostro nasprotuje), bolj za opazke o ozaveščenem času, v katerem živimo." Opaža še, da nova serija v svojem bistvu niti ni komedija, ampak moralka s sporočilom: "V petdesetih si še vedno lahko v koraku z modo. Samo zabavati se ne moreš več."
Nekoč revolucionarna serija
In v resnici so številne omembe pandemije, Instagrama in drugih "aktualnih tem" pogosto štoraste in prisiljene. Recenzentka The Guardiana je pripravljena sklepati, da gre samo za začetniške težave, saj v seriji vendarle vidi potencial. "Pojavi se nekaj dobrih replik, na trenutke poblisne stari duh in celo en prizor spolnosti ... ki spomni na to, kako avtentično pionirska, kako zabavna in kako izvirna je ta serija včasih bila."
Kljub temu pa tudi The Hollywood Reporter opozarja, da je "poskočnost in brbotavost izvirne serije zamenjala temačnost in resnost novih epizod". Zapiše se jim celo, da sta "In kot bi mignil in Seks v mestu dve popolnoma ločeni seriji, ki ju slučajno povezuje narativna nit". "Novoodkrita družbena in kulturna ozaveščenost glavnih junakinj je na silo vstavljena do take mere, da serija na trenutke deluje sladkobno, na trenutke neavtentično in občasno kar nelagodno. In to je res nekaj, kar bi morali narediti prav."
Očitno je, da se poskuša nadaljevanka lotiti nekaterih očitkov na račun izvirnika, a to deluje bolj kot prisila in ne kot naravno, organsko pripovedovanje zgodbe. To so opazili tudi pri The Washington Postu: "Med opravičevanjem za pretekle napake šov pozabi, kar je včasih najbolj obvladal: plesti štrene, v katerih so junakinje s humorjem in prijateljstvom reševale vse, kar jim je New York vrgel pod noge."
"Najbrž je občudovanja vredno, da so Carrie in njeno druščino na novo umestili kot belske ženske, ki so pravkar ugotovile, da jih čaka še veliko dela, preden si bodo zaslužile status progresivk, ki so ga kot seksualno osvobojene ženske s karierami v devetdesetih in na začetku tisočletja jemale za samoumevnega. Ampak zlomka, kako dolgočasno je gledati njihovo feministično štoravost."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje