Eden največjih mojstrov gledališke scenografije se je rodil leta 1943 v Virju na severu Hrvaške. Študiral je v Zagrebu. Z gledališko scenografijo se je začel ukvarjati sredi 60. let preteklega stoletja.
V spominu so ostale njegove scenografije za gledališke predstave Kiklop, Timon Atenski, Figarova svatba, Mati Korajža, Othello, Don Juan, Gubec-beg, Amadeus, Sen kresne noči in mnoge druge, ki so jih uprizorili v hrvaških gledališčih.
Kot so poudarili v združenju, njegova scenografija danes navdihuje mlade in je smerokaz avantgardne preteklosti za prihodnost. "Ni pretirano trditi, da scenografija Draga Turine predstavlja gledališko epoho, da morda daje najbolj določen značaj gledališkim dogodkom na Hrvaškem (in tudi širše) na prehodu iz modernizma v postmoderno," so zapisali.
Dragocene ladjedelniške izkušnje
Poudarili so, da je Turina, zaradi svojega tehniškega znanja inženirja strojništva in ladjedelništva, scenografijo izboljšal z neizčrpnim obiljem inovacij. Organiziral in ustvaril je mehanizme, s katerimi je uresničil izvirne rešitve za sceno in oder, ki so bile do takrat nepredstavljive.
Leta 1977 je na filmskem festivalu v Pulju prejel zlato areno za scenografijo za celovečerni film Rešitelj režiserja Krsta Papića.
Prejel je še številne druge hrvaške in mednarodne gledališke nagrade, med drugim nagrado ULUPUH za življenjsko delo leta 2018. ULUPUH je leta 2013 objavil tudi monografijo o Turini avtorice Branke Hlavenjak.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje