Carmina Burana v izvedbi baleta, opernih solistov, zbora ter simfoničnega orkestra SNG Maribor pod taktirko Simona Krečiča je eden Clugovih najnovejših projektov. Znamenita kantata po predlogi nemškega skladatelja Carla Orffa je bila v SNG Maribor premierno uprizorjena 16. maja in tako obeležila odpiranje gledališč po dolgotrajnem zaprtju zaradi epidemije novega koronavirusa. (Prenos je predvajala tudi Televizija Slovenija; posnetek si lahko ogledate v pripeti novici na levi.)
Cikličnost narave, cikličnost človeškega življenja
Kot je takrat pojasnil Clug, je gonilna sila koreografije paralelizem med cikli narave, zlasti med pomladnim prebujanjem narave, ter človeškim življenjem in poželenjem. Oblika, ki se je spontano izrisovala, je bil krog, ki sovpada s krogom sreče iz prvega speva O Fortuna in ga ustvarja 30 plesalcev. "Bolj ko se krog oži, več napetosti in sile preveva njegovo jedro," je še izpostavil.
Vanj je verjel tudi Tomaž Pandur
Clug, po rodu iz Romunije, je že 30 let pomembna ustvarjalna sila SNG Maribor. V Slovenijo je prišel leta 1991, ko je takoj po zaključku baletnega šolanja v Cluju dobil svoj prvi angažma baletnega plesalca v mariborskem gledališču. Tu je spoznal režiserja Tomaža Pandurja, s katerim je najprej sodeloval kot plesalec, nato pa je na Pandurjevo povabilo ustvaril avtorsko koreografijo za gledališki spektakel Babilon.
Babilon je bil uprizorjen leta 1996 v Drami SNG Maribor, dve leti kasneje pa je Clug s soplesalko Valentino Turcu ustvaril svoj prvi samostojni koreografski projekt Tango. Tu je začel sodelovati tudi s kostumografom Leom Kulašem in scenografom Markom Japljem, ki sta postala njegova stalna umetniška sopotnika. Ekipi se je leta 2008 pri ustvarjanju projekta Pret-a-porter pridružil še skladatelj Milko Lazar, s katerim je Clug med drugim postavil na oder zelo priljubljeno predstavo Radio & Juliet na glasbo skupine Radiohead.
Že skoraj dvajset let na čelu mariborskega baleta
Leta 2003 je tedaj novo imenovani direktor SNG Maribor Danilo Rošker imenoval Cluga za umetniškega direktorja mariborskega Baleta, ki se je pod njegovim vodstvom začel usmerjati v nov umetniški izraz in estetske tokove, hkrati pa začel z gostovanji v tujini in udeležbami na mnogih festivalih po svetu.
Kot koreograf je Clug spletel močne umetniške vezi z mednarodno uveljavljenimi baletnimi sestavi, še posebej s Stuttgartskim in Züriškim baletom, za katera je ustvaril vrsto uspešnih predstav. V zadnjih letih uspešno sodeluje z Nizozemskim plesnim gledališčem, v katerem je ustvaril več koreografij.
Pred rusko občinstvo bo pripeljal rusko klasiko
Cluga so k ustvarjanju novih koreografij povabile tudi druge uveljavljene baletne institucije, med drugimi moskovski Bolšoj teater, za katerega pripravlja celovečerni balet Mojster in Margareta po motivih istoimenske literarne predloge Mihaila Bulgakova, ki naj bi bil premierno izveden 1. decembra.
Edward Clug je za svoje umetniške dosežke prejel več pomembnih mednarodnih in državnih nagrad, med drugimi nagrado Prešernovega sklada (2005) in Glazerjevo listino (2008). Leta 2017 je bil nominiran za prestižno nagrado benois de la danse za koreografijo Handman, ustvarjeno za NDT II, leta 2019 pa za nemško gledališko nagrado faust za koreografijo Patterns in 3/4, ki jo je ustvaril za Stuttgartski balet.
Slovenskemu in mednarodnemu občinstvu hkrati se je letos predstavil s koreografijo baleta Povodni mož na Blejskem otoku, s čimer se je slovesno začelo slovensko predsedovanje Svetu EU.
Oddaja, ki jo je pripravila Tina Šrot in si jo lahko ogledate pod novico, se med drugim posveča Edwardu Clugu, ki je karierno pot od plesalca do umetniškega vodje in enega od najbolj iskanih svetovnih koreografov začel pred 30 leti v Mariboru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje