V okviru Evropske prestolnice kulture je predstavil projekt Kymatikon, ki temelji na sistemu za materialno vizualizacijo zvoka. Svojevrsten je bil tudi prihod na prizorišče, saj se je bilo tja mogoče odpeljati z vlakom.
Občinstvo je tako lahko uživalo v dih jemajočem avdiovizualnem spektaklu, polnem značilne zvočne energije, pirotehničnih presenečenj in nepozabnih vizualnih učinkov. Pred nastopom skupine The Stroj je bil predpremierno prikazan tudi nov film Jana Cvitkoviča Sto psov.
Brezkompromisni nastopi
Zvok The Stroja še vedno temelji na udarnih in kompleksnih ritmih, nadgrajenih z različnimi zvočnimi posnetki in elektromehanskimi instrumenti lastne izdelave. Kolektiv je leta 1997 v Laškem ustanovil tolkalec in filozof Primož Oberžan.
Na začetku je deloval kot osemčlanska tolkalska zasedba, ki je svoj glasbeni izraz gradila s pomočjo odpadnih sodov, odsluženih strojnih delov in različnih delovnih orodij, ki so jih uporabljali kot glasbila. Poleg tega so postali prepoznavni po spektakularni pirotehniki in neobičajnih lokacijah nastopov.
Brez računalniške animacije
Zadnja leta se The Stroj v prenovljeni postavi posveča projektu Kymatikon, poimenovanem po napravi za materialno vizualizacijo zvoka. Svoje nastope so nadgradili z videoprojekcijo neposredne materialne zvočne vizualizacije njihove glasbe, znane pod imenom kymatika.
Glasbo, kot pravi vodja skupine, vizualizirajo s pomočjo predelanih zvočnikov, različnih snovi v prahu in z različnimi tekočinami. S tem dosežejo popolnoma neposreden zvočni učinek svoje glasbe, brez računalniške animacije.
Njihova glasba je na albumih Ventilator (1999), Gremo! (2002) in Cona/The Zone (2005). Vse albume je produciral njihov stalni sodelavec Aldo Ivančič (Bast, Borghesia), ki je pomembno vplival na njihov zvok. Naslednji album z naslovom Metafonik bodo The Stroj izdali konec leta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje