Premiera uprizoritve, naslovljene kar Jerome Bel, na Malem odru Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor bo drevi ob 20. uri.
Prva uprizoritev v okviru mednarodnega projekta Stages, ki ga sofinancira EU, naslovljena Monolog za živeče v času izumrtja, je premiero v mariborskem gledališču doživela novembra lani. Projekt Stages je namenjen razvoju etično odgovornega in trajnostno zasnovanega gledališča ter preizkuša nove modele gledališke (post)produkcije. Idejo zanj je zasnoval prav Jerome Bel z ameriško gledališko režiserko Katie Mitchell.
Popotovanje čez 30 ustvarjalni let
Tudi druga uprizoritev sledi načelom trajnostnega gledališča, saj sta za njeno izvedbo poleg nastopa le enega igralca uporabljeni minimalna scenska oprema in energetsko varčna tehnologija lokalnega gledališča. "V njej nas avtor v dobri eni uri s preizpraševanjem lastnih idej, prežetih s francoskim (post)strukturalizmom, zlasti s koncepti Rolanda Barthesa in Debordovo kritiko družbe spektakla, popelje na zanimivo in provokativno popotovanje skozi skoraj tri desetletja svoje profesionalne in ustvarjalne poti plesalca in koreografa," piše v napovedi.
Na Belovo raziskovanje lastne plesne poetike se vplivali tudi številni dogodki, ki so v 80. letih minulega stoletja zaznamovali. Med te sodi tudi epidemija aidsa, ki ga je prvič pobliže seznanila s tragiko smrti in izgube. Sicer pa Bel vselej poskušal, da bi njegova poetika ostala načelna in brezkompromisna – torej kot trajna kritika in žugajoč opomin popularne kulture na eni strani in množičnega potrošništva na drugi.
Samoodkrivanje lastne preteklosti
"Pri tem samoodkrivanju lastne preteklosti večkrat samokritično obračuna s svojimi številnimi prepričanji, zablodami in zgrešenimi predpostavkami, s tem pa navsezadnje tudi na novo osmišlja svojo avtorsko pozicijo v sedanjosti, da bi lahko s tem položil še trdnejše temelje svojemu nadaljnjemu plesnemu ustvarjanju," so še zapisali v mariborskem gledališču.
Leta 1964 v Montpellieru rojeni Jerome Bel je eden najprepoznavnejših francoskih koreografov svoje generacije. Po študiju plesa na Nacionalnem centru za sodobni ples v Angersu na zahodu Francije se je začel posvečati ustvarjanju plesnih uprizoritev, za kar ga je po lastnih besedah leta 1983 navdušila uprizoritev Nageljni (nem. Nelken) znamenite nemške koreografinje Pine Bausch (1940–2009).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje