Za uvod v letošnje Borštnikovo srečanje bodo ob 18. uri v GT22 odprli razstavo oziroma prostorsko postavitev #2 Mini teater 25let/demo verzija, uro kasneje bo v SNG-ju Maribor sledilo odprtje razstave fotografij Boštjana Laha. Ob 20. bo tam kot prva predstava na festivalu na ogled Angel zgodovine (L'Angelo della Storia) italijanskega umetniškega kolektiva Sotterraneo. Tudi sicer se bodo v prvem tednu do slavnostnega odprtja zvrstila predvsem gostovanja tujih gledališč, kot je to že postalo običajno v zadnjih letih.
Programski steber ostaja izbor 12 slovenskih uprizoritev
Tokratna izvedba Borštnikovega srečanja prvič v njegovi zgodovini prinaša tudi lastno festivalsko produkcijo. Predstava Konec sveta v treh dejanjih v režiji Selme Spahić bo slovensko premiero doživela v torek, 4. junija, v SNG-ju Maribor. Gre za koprodukcijo z Zagrebškim gledališčem mladih in Beograjskim dramskim gledališčem v okviru mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi.
V dneh po petkovem slavnostnem odprtju bo stekel še tekmovalni program, ki ostaja jedro tega osrednjega slovenskega gledališkega festivala, ki so ga v Mariboru prvič organizirali leta 1966, sprva pod imenom Teden slovenskih gledališč. Tudi letos je v igri za festivalske nagrade 12 slovenskih uprizoritev, ki jih je letos izbral selektor Blaž Lukan.
Prav tako 12 uprizoritev je v spremljevalnem programu, ki ga je sestavil umetniški direktor festivala Aleš Novak ter vanj uvrstil tako slovenske kot predstave iz tujine. "Pri izboru me je vodilo načelo izvedbene vrhunskosti predstav, njihov pomen za razvoj slovenskega gledališkega izraza in prostora, za promocijo novih avtorskih poetik, tudi za reprezentativnost in zaokroženost nekega enotnega slovenskega gledališkega prostora," je dejal.
Dokumentarizem, kritika in prevajanje
Osrednji dogodek strokovnega programa je posvečen dokumentarizmu v gledališču. V sodelovanju z več partnerji se bo odvila tudi okrogla miza na temo izginjanja gledališke kritike, dogodek na temo prevajanja na področju dramatike, predstavitev novih knjig s področja gledališča ter tri razstave gledališke fotografije. Več vsebin je posebej namenjenih študentom ljubljanske Akademije za gledališče, radio in televizijo (AGRFT), ogledati si bo mogoče tudi tri študentske produkcije.
Igra, ki prihaja "iz resničnega epicentra gledališča"
Na sklepni prireditvi 16. junija v SNG-ju Maribor bodo razglasili prejemnike festivalskih nagrad. Že zdaj pa je znano, da Borštnikov prstan letos prejme leta 1961 v Mariboru rojeni igralec Branko Šturbej.
"Igralski razpon Branka Šturbeja je širok, zajema vloge tako v klasičnem kot sodobnem repertoarju, enako suveren je v drami in komediji, v vsako vlogo, se zdi, vstopa z enako 'naivnostjo' in neposrednostjo, z domala otroškim čudenjem, počasi, a zanesljivo pa skozi njen razvoj – ob nesporni 'tehnični' virtuoznosti – pridobiva presunljivo miselno in emotivno globino. Njegova igra vselej prihaja, kot je bilo nekoč zapisano, 'iz resničnega epicentra gledališča'," je v imenu žirije za Borštnikov prstan zapisal Lukan.
Lani je strokovna žirija nagrado za najboljšo predstavo namenila predstavi Zaprta študija. "New Constructive Ethics" režiserke Nine Rajić Kranjac v produkciji Prešernovega gledališča Kranj. Borštnikov prstan pa je prejela Nataša Matjašec Rošker, prvakinja Drame SNG-ja Maribor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje