Skupina Societas Raffaello Sanzio je na festivalu v Avignonu že nastopila. Zgodovinsko tematiko je gledališče Romea Castelluccija med drugim predstavljalo leta 1998, ko je nastopilo s predstavo Julij Cezar. Foto: EPA
Skupina Societas Raffaello Sanzio je na festivalu v Avignonu že nastopila. Zgodovinsko tematiko je gledališče Romea Castelluccija med drugim predstavljalo leta 1998, ko je nastopilo s predstavo Julij Cezar. Foto: EPA
Societas Raffaello Sanzio
Skupina Societas Raffaello Sanzio klasično gledališko igro nadgrajuje s prijemi iz videoumetnosti in umetnosti happeninga.

Gledališka skupina Societas Raffaello Sanzio, na čelu katere Castellucci stoji že od leta 1981, bo tridelnost Dantejeve epske pesnitve poudarila s fizično ločenostjo treh delov predstave. Pekel bodo odigrali v papeški palači, vice bodo stale v Châteaublancu, nebesa pa bodo v celestinski cerkvi. Direktorja letošnje 62. izvedbe festivala, Hortense Archambault in Vincent Baudruller, bosta s Castelluccijem - tako vsaj piše Le Figaro - v Avignon pripeljala teater krutosti (Théâtre de la cruauté) v duhu Antonina Artauda. Artaud je teater krutosti izumil med iskanjem gledališke forme, ki bi uspela gledalce popolnoma prevzeti, poskrkati vase.

Drzno eksperimentalno gledališče
Od gostovanja Castelluccijevega teatra Societas Raffaello Sanzio si v Avignonu mnogo obetajo. Gre namreč za svetovno znano skupino, ki je že 25 let sopomenka za drzno eksperimentalno gledališče. Do zdaj se je skupina najbolj proslavila s svojevrstno obdelavo Shakespearovega Hamleta in s postavitvijo Ajshilove Oresteie. Skupina išče vedno nove načine izopolnjevanja klasičnega teatera s prijemi videoumetnosti, umetnosti happeninga in z dopolnjevanjem igre z glasbo.

Resnica, ki neprijetno 'moti', a tudi vabi
Skupina Societas Raffaello Sanzio je eden redkih 'subjektov' v svetu gledališke umetnosti, ki si je uspel pridobiti zvesto in občasno skoraj fanatično občinstvo, ki je pripravljeno skupini slediti tudi na nastope v oddaljene države, kar je sicer značilno predvsem za pop- in rocksceno. Verjetno je k temu nekoliko pripomogel tudi Castelluccijev odnos do umetnosti. Sam si namreč ne želi ugajati. Govoriti želi predvsem resnico, kot jo razume sam.

Od tod izvira tudi njegova izjava: "Vsaka umetnost je 'moteča', neprijetna. Osebno me geneza straši bolj kot apokalipsa, teror popolne in čiste možnosti, odprto morje vsake možnosti." In gotovi smo lahko, da bo tudi v Avignonu prikazana Božanska komedija takšen, za gledalca kar malo neprijeten, 'udar' resnice o svetu, ki si je ne želimo priznati.