Predstavi, prvo je izvedel ansambel !Kebataola!, drugo pa nizozemski umetnik Jaap Blonk, je z uvodnim nagovorom uvedla umetniška voditeljica in direktorica festivala Karmina Šilec. Na odprtju sta zbrane nagovorila še slavnostni govornik, akademik Lojze Lebič, in mariborski župan Franc Kangler. Spremljevalni program slovesnosti ob odprtju je zaznamoval nastop pianista Sebastijana Duha in basista Tadeja Kampla.
Na drugi dan festivala je ob 16.30 na sporedu pogovor ob kavi Drum Café na Komornem odru SNG-ja Maribor. Melita Forstnerič Hajnšek se bo z Blažem Lukanom, Jernejem Lorencijem, Tomažem Svetetom in Ireno Tomaž pogovarjala o tem, kaj je novoglasbeno gledališče, ko ni opera, kabaret ali muzikal.
Ob 19.00 bo na Malem odru SNG-ja Maribor sledila premierna uprizoritev avdiovizualnega projekta ansambla !Kebataola! Navpične misli po idejni zasnovi Karmine Šilec, v vizualni izpeljavi in režiji Jake Ivanca. Ob 21.00 si bo mogoče ogledati predstavo Patty Diphusa, izpovedi pornodive v produkciji Familije.
Glasbe, umeščene v gledališki prostor
Novoglasbeno gledališče Choregie, ki je pod idejnim vodstvom priznane zborovodkinje Karmine Šilec zaživelo na začetku leta, uvaja v slovenski prostor novo umetniško platformo, ki temelji na odrskem sobivanju glasbe, giba, igre in drugih scenskih elementov. "Gre za različne vrste glasbe, ki jim je skupna umeščenost v gledališki prostor, vendar dominira in vse skupaj vodi glasba. Gre za glasbo, ki je nastala v sodobnem času, ni pa to opereta, niti opera, niti muzikal. Je vse ostalo," pravi Šilčeva o novoglasbenem gledališču, ki je v svetu že uveljavljen pojem, v Sloveniji pa še v povojih.
Nov razcvet stare umetniške oblike
Novoglasbeno gledališče je pravzaprav ena najstarejših umetniških oblik, ki doživlja nov razcvet. "Že od nekdaj se je pelo, plesalo, govorilo in gibalo. To ni nič novega. Potem pa so šle zvrsti narazen in nastali so opera, koncert, drama in balet," je povedala Šilčeva in dodala, da se zdaj te zvrsti znova združujejo.
Po besedah vsestranske umetnice, ki jo verjetno najbolj poznamo kot vodjo zbora Carmina Slovenica, so v Sloveniji prvi, ki se tako intenzivno, s tako količino produkcije in v takšnem profilu ukvarjajo z novoglasbenim gledališčem. Obstajajo tudi drugi, na primer Solistika, ki se posveča bolj klovnovski glasbi v smislu zabave, medtem ko je Choregie osredotočen na zvočno poezijo in sodobno vokalno glasbeno literaturo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje