V 25. letu bo festival, ki se je začel v petek in bo trajal do 20. septembra, ponudil bogat program, v katerega je umetniški direktor Thierry Malandain vključil predstave priznanih ansamblov in nekaj novih odkritij.
Clugovo doživetja Pergolesijeve mojstrovine
Edward Clug, koreograf in umetniški vodja mariborskega Baleta, je Stabat Mater julija 2013 ustvaril za münchenski balet gledališča Staatstheater am Gärtnerplatz. Iz konteksta legendarne Pergolesijeve glasbene podlage iz leta 1736, ki je edinstvena zvočna upodobitev trpljenja božje matere Marije, je želel v izvirno plesno govorico prenesti lastna doživetja Pergolesijeve sakralne mojstrovine.
Čistost, preprostost in na nekaterih mestih nepričakovani vzkliki veselja so koreografa najprej nagovarjali k iskanju sodobnejše poante Pergolesijevega himnusa, ki se po Clugovem mnenju bolj kot k občutenju in tonskem slikanju bolečine nagiba k zvočni upodobitvi njene posledice - torej upanja. Prav upanje, ki preveva Pergolesijev Stabat Mater, pa je ustvarjalca osebno izzvalo k refleksiji vsakdana današnje ženske in sodobnega moškega.
Delo ustvarja redkokje videno in doživeto ozračje, je o baletu zapisala kritičarka Theatre To Go Susanne Ernst. "Avtor slavi življenje in se dotakne vseh njegovih ravni, ki se prilegajo druga drugi, ne da bi pri tem vsiljevali neko določeno temo. Gre za ironičen, a vselej resen, privržen pogled na življenje z vsemi njegovimi drobnimi, čarobnimi zvijačami."
Ob stoletnici Posvetitve pomladi
Le Sacre du Printemps je slovensko občinstvo videlo v predstavi Hommage a Stravinsky, s katero je mariborski Balet leta 2012 počastil 130-letnico rojstva skladatelja Igorja Stravinskega, pri tem pa skozi novo koreografsko podobo približal estetiko njegovih glasbenih in baletnih del širši slovenski javnosti. Posvetitev pomladi prav letos slavi stoletnico premiere.
"Iniciacijo moje postavitve predstavlja izvirna plesna kreacija Nižinskega zaradi njene hermetične koreografije in 'moteče' naprednosti za tedanji čas," je o kreaciji dejal koreograf. "Svojo interpretacijo Posvetitve pomladi zato doživljam tudi kot poklon Nižinskemu in njegovemu razvpitemu (ne)uspehu ob pariški premieri, ki je postala dinamični temelj razvoja modernega plesa v 20. stoletju."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje