SNG Opera in balet Ljubljana je na program uvrstila tudi sodelovanja z ljubljansko Dramo, ki bo prihodnje leto brez svoje matične hiše. Foto: Kreativna baza
SNG Opera in balet Ljubljana je na program uvrstila tudi sodelovanja z ljubljansko Dramo, ki bo prihodnje leto brez svoje matične hiše. Foto: Kreativna baza
Od leve proti desni: Sonja Kerin Krek, arhivistka, Renato Zanella, umetniški direktor baleta, Staš Ravter, direktor SNG Opera in balet, Marko Hribernik, umetniški direktor opere, Janez Rozman, vodja trženja in Maja Polanc, oblikovalka nove sezone. Foto: Kreativna baza
Od leve proti desni: Sonja Kerin Krek, arhivistka, Renato Zanella, umetniški direktor baleta, Staš Ravter, direktor SNG Opera in balet, Marko Hribernik, umetniški direktor opere, Janez Rozman, vodja trženja in Maja Polanc, oblikovalka nove sezone. Foto: Kreativna baza

V SNG-ju Opera in balet Ljubljana so predstavili novo sezono, ki jo bo pod geslom Včeraj, danes, jutri zaznamovalo šest premier, od tega štiri operne in dve baletni, še ena baletna pa bo namenjena otroškemu občinstvu. Po besedah umetniškega direktorja opere Marka Hribernika se v operni hiši zavedajo tradicije, hkrati pa so zazrti tudi v prihodnost.

Operni del sezone bo oktobra uvedla premiera Falstaffa, ki po Hribernikovih besedah velja za eno največjih mojstrovin Giuseppeja Verdija, nastalih po Shakespearovi dramski zasnovi. K sodelovanju v umetniško zasedbo so povabili dirigenta italijanske operne tradicije Marca Guidarinija in režiserja Emanueleja Gambe.

Januarja 2025 se obeta premiera Berliozovega Faustovega pogubljenja – velika koprodukcija s Cankarjevim domom (CD), pri kateri bo kot koproducent sodelovala še operna hiša iz Gradca. Dirigentsko vodenje spektakla, ki po Hribernikovih besedah spada v Gallusovo dvorano CD, so zaupali Marku Letonji, režijo pa italijanskemu ustvarjalcu Lorenzu Fioroniju. V solističnih vlogah se bodo predstavili priznani slovenski solisti Nuška Drašček, Peter Martinčič in Aljaž Farasin. V goste pa so povabili angleškega tenorista Johna Irwina, ki bo nastopil v vlogi Fausta ob boku mezzosopranistke Monike Bohinec.

Nuška Drašček bo nastopila v spektaklu Faustovo pogubljenje. Foto: BoBo/Katja Kodba
Nuška Drašček bo nastopila v spektaklu Faustovo pogubljenje. Foto: BoBo/Katja Kodba

Pomembna vprašanja v klasični glasbi in operi so, kako se bo umetnost razvijala, kako pridobiti nove poslušalce, bo opera izumrla ali ne ... Te pomisleke naslavljamo z našo mislijo Včeraj, danes, jutri. Smo ena od starejših evropskih oper in izhajamo iz tradicije, ki je ne smemo pozabiti, tudi naše občinstvo je dovolj tradicionalno, da ne smemo pozabiti svojih korenin, moramo pa biti seveda zazrti naprej. Kaj bo privlačilo mlade, kaj bo nagovarjalo novo občinstvo – to vizijo prihodnosti je treba umestiti v sedanji trenutek.

Marko Hribernik

Hribernik napoveduje tudi sodelovanja z ljubljansko Dramo, ki bo, kot je spomnil, prihodnje leto brez svoje matične hiše. Sestrski ustanovi, ki sta nekoč delovali skupaj, bosta tako prihodnjo pomlad na oder skupaj postavili Opero za tri groše, ki jo podpisujeta Bertolt Brecht in Kurt Weill. Režijo bosta prevzela Letonja in Mateja Koležnik, ob čemer je Hribernik izrazil veselje, da bosta prvič svoje moči združila prav na njihovem odru. Sezono bo sklenila Puccinijeva opera Manon Lescaut. Dirigent bo Ayrton Desimpelaere, režiser pa Manfred Schweigkofler.

Umetniški direktor baleta Renato Zanella si je program za novo sezono zamislil v prepletu predstav treh različnih zvrsti, od klasične, neoklasične do sodobne, za kar je k sodelovanju povabil tri koreografe. Tako je ukrajinskemu baletniku Denisu Matvienku zaupal koreografijo Don Kihota Ludwiga Minkusa. V klasičnem baletu, v katerem, kot je povedal, Don Kihot o svojem življenju spregovori kot starec, bo zaplesala njegova soproga Anastasia Matvienko.

Ukrajinska balerina Anastasia Matvienko se je šolala na državni koreografski šoli v Kijevu. Dve desetletji pozneje je soustvarila Ballet Stage (Baletni oder), platformo enotnosti za ukrajinske umetnike, ki so jih prizadeli pretresljivi dogodki v domovini. Foto: EPA
Ukrajinska balerina Anastasia Matvienko se je šolala na državni koreografski šoli v Kijevu. Dve desetletji pozneje je soustvarila Ballet Stage (Baletni oder), platformo enotnosti za ukrajinske umetnike, ki so jih prizadeli pretresljivi dogodki v domovini. Foto: EPA

Po novembrski premieri Don Kihota bo kot druga baletna premiera februarja prihodnje leto na sporedu Shakespearov Hamlet v koreografiji Lea Mujića. Neoklasičen balet so sprva načrtovali z zagrebškim HNK-jem, a so se pozneje odločili za svojo različico predstave. V dodatnem programu se obeta še balet za otroke Mali princ, ki ga bo režiral Zanella, koreografijo pa bo podpisal Lukas Zuschlag. Po njegovih besedah želijo s predstavo nagovoriti zlasti otroško občinstvo, čeprav je zgodba iskrenega Malega princa namenjena tudi odraslim.

"Spremljevalni program"
Na novinarski konferenci so v ljubljanski Operi napovedali različna sodelovanja, med drugim z Narodno galerijo, v kateri bodo izvedli tematske pevske recitale, in s Slovenskim gledališkim institutom, s katerim bodo pripravili predavanja po premierah predstav Don Kihot in Hamlet.