Hedda Gabler velja za najspornejši ženski lik Henrika Ibsena. Konec 19. stoletja so jo označili kot
Hedda Gabler velja za najspornejši ženski lik Henrika Ibsena. Konec 19. stoletja so jo označili kot "neresnično in monstruozno", danes ji lahko rečemo sodobna ženska – usodna, demonsko privlačna, predrzna in samovoljna. V predstavi jo je upodobila Nataša Matjašec Rošker, ob njej Ivo Ban. Foto: Damjan Švarc /SNG Maribor
false
Po besedah dramaturga Gorana Ferčeca, je Hedda Gabler "izjemno sodoben lik, ki nosi v sebi poudarjeno individualno noto in neomajno zavedanje o svobodi lastne volje. Nezmožna vzpostavitve odnosa med lastno individualnostjo in družbenimi konvencijami poseže po najradikalnejšem dejanju svobodne volje." Na fotografiji Nataša Matjašec Rošker in Jurij Drevenšek kot Heddin mož Jörgen Tesman. Foto: Damjan Švarc /SNG Maribor

Drama Hedda Gabler, ki sodi med najbolj kontroverzna Ibsenova besedila, je hkrati tudi ena najbolj znanih dramskih uprizoritev prejšnjega stoletja. V ospredju drame je vprašanje dostojanstva in posameznikove odločitve o lastnem življenju.
"Inscenacija ene najbolj znanih dram 20. stoletja je originalna, bridka in močna ter prinaša emocijo in pušča močan vtis še dolgo po ogledu. Gre za analizo razpada osebnosti in sveta neke ženske v trčenju malomeščanskih okvirjev in njenih nagonov. V tem inovativnem branju klasikov so režiserska motivacija, dramaturške intervencije in simboličen scenski prostor ustvarili predpogoje za oblikovanje karakternih vlog. Dramski ansambel Hedde Gabler je popolnoma izkoristil prav vse ponujene priložnosti," je v obrazložitvi zapisala žirija, ki so jo sestavljali dramaturginja Dora Delbianco, igralec Siniša Popović in režiser Igor Vuk Torbica.
Dve enakovredni nagradi za režijo
Režiserka predstave Mateja Koležnik je prejela tudi nagrado za najboljšo režijo, enakovredno nagrado za najboljšo režijo je prejela še Renata Carola Gatica za režijo predstave #radninaslovantigona Zagrebškega gledališča mladih.

Predstavo si lahko ogledate na programu SNG Maribor, med drugim bo kot tekmovalna predstava 50. Festivala Borštnikovo srečanje, ki se začne jutri, na ogled v soboto, 17. oktobra.

Mateja Koležnik v Heddi Gabler "prinaša ves sijaj svoje režijske poetike in rokopisa, popolnoma izčiščene kakršnega koli nepotrebnega balasta ter maksimalno osredotočene na igro igralcev, gib in kompozicijo," je zapisano v obrazložitvi. Gatica jih je prepričala z radikalno drugačnim avtorskim pečatom.
V tekmovalnem programu jubilejnih Gavellinih večerov, ki so potekali od 3. do 13. oktobra, so prikazali osem predstav v izvedbi gledališč iz Beograda, Maribora, Reke, Sarajeva, Splita in Zagreba po izboru ravnatelja mestnega gledališča Gavella Borisa Svrtana, producentke Sonje Kovačić in dramaturga Dubravka Mihanovića.
Ob obrazložitvi izbora so mariborsko Heddo Gabler predstavili kot predstavo, ki "se bere kot triler, doživlja pa kot eksistencialna drama z elementi tragedije, interpretativne ganljivosti, režijske dodelanosti in izpiljenosti postopkov."
Nagrado za najboljšo žensko vlogo je prejela Anja Šovagović Despot za vlogo Violet Weston v predstavi Avgust v okrožju Osage Traceyja Lettsa v režiji Slađane Kilibarde in v produkciji dramskega gledališča Gavella. Nagrado za najboljšo moško vlogo je prejel Ermin Sijamija za vlogo Simona v predstavi Divje meso Gorana Stefanovskega v režiji Dina Mustafića in v izvedbi Narodnega gledališča iz Sarajeva.