Anna Netrebko je nekaj ameriških opernih hiš že pustila 'na cedilu'. Tokrat pa prihaja kar v jino. Foto: EPA
Anna Netrebko je nekaj ameriških opernih hiš že pustila 'na cedilu'. Tokrat pa prihaja kar v jino. Foto: EPA
Richard Wagner: Somrak bogov
Richard Wagner je za svoj operni ciklel Nibelunški prstan predvideval zares veličastno uprizoritev na čim večjem odru. Foto: EPA
Richard Wagner: Valkira
Postavitev Nibelunškega prstana je omogočilo darilo poslovneža Elija Broada. Foto: EPA
Placido Domingo
Placido Domingo se namerava tudi sam pojaviti v operi Valkira. Foto: EPA

In ta boj so v newyorški ustanovi vzeli zelo resno. Povezali so se z ameriškimi kinematografi in se odločili, da bodo Američane za opero skušali navdušiti s prenosom nekaterih predstav na platna. Serijo bo 30. decembra začela opera Čarobna piščal, na ta način pa si bo mogoče ogledati celo svetovno premiero opere Taba Duna The First Emperor (Prvi cesar).

Pazljivo z Anno Netrebko!
V kinodvoranah si bo mogoče ogledati celo produkcije z nekaterimi največjimi opernimi zvezdami. 6. januarja bo tako na sporedu predstava I Puritani, v kateri nastopa velika diva Anna Netrebko. Zanimivo bi bilo slišati njeno mnenje o novi strategiji Metropolitanke. Netrebkova je namreč Američane že večkrat pustila na cedilu, ko je odpovedala že dogovorjene nastope. Ruska operna pevka pa velja tudi za zvezdnico, ki se zaveda svoje veljave, zato utegne nad novim načinom poslovanja newyorške ustanove nekoliko vihati nos.

Prihod v ameriške kinematografe pa ni edini frontalni napad, ki ga načrtujejo v Metropolitanski operi. Za novo sezono pa načrtujejo tudi predvajanje svojih predstav na medmrežju. Morda bo to zares nekoliko približalo opero mlajšim generacijam in tistim, ki si ne morejo privoščiti pogosto zares zasoljenih vstopnic, ki omogočajo vstop v posvečene prostore velikih opernih hiš, a obenem bo vsak pravi operni entuziast dejal, da opero popolnoma doživimo le, če si jo ogledamo v živo, in to v pravi operni dvorani, ki zagotavlja odlično akustiko.

Dobrotnik omogoči postavitev Nibelunškega prstana
Drugačna novica prihaja iz losangeleške opere, od koder so medijem poslali novico o načrtovanju zares velikopoteznega projekta. Generalni direktor operne hiše Los Angeles Opera Placido Domingo namreč načrtuje postavitev celotnega Nibelunškega prstana Richarda Wagnerja. A tudi ta drag projekt ne bo rezultat cvetočega poslovanja opere, pač pa 'dobre volje' (nekoliko pa verjetno tudi želje po ohranjanju svojega dobrega imena v javnosti) poslovneža Elija Broada. Ta je 'Domingovi' operi namenil 6 milijonov ameriških dolarjev, kar bo hiši zelo pomagalo pri izpeljavi projekta. Broad se je namreč odločil, odločno pripomoči k temu, da bi tudi Los Angeles postal eden od potovalnih ciljev navdušencev nad kulturo. Tudi nad tisto, ki jo označujejo s pridevnikom visoka, in ne le nad popularno kulturo, katere svetovna prestolnica Los Angeles zagotovo je.

S košarico naokoli
Postavitev celotnega Wagnerjevega Prstana velja za enega najbolj zahtevnih podvigov, ki se ga lahko loti operna hiša. Cikel sestavljajo štiri opere, in sicer Rensko zlato, Valkira, Siegfried in Somrak bogov. Že sam Wagner je predvideval zares mogočno inscenacijo svojih oper, kar je bil tudi eden od ključnih razlogov za gradnjo operne hiše v Bayreuthu, katere dimenzije so prilagojene ravno mogočnosti Wagnerjevih opernih del. Zato mora vsaka operna hiša, ki želi 'dostojno' uprizoriti Nibelunški prstan, najprej 'napaberkovati' nekaj milijonov in se šele nato lotiti resne zasnove postavitve.

Domingo prepreči izbruh nove novinarske manije
Tudi samo načrtovanje predstave ni preprosto. Placido Domingo, ki ni želel spregovoriti o natančnem datumu premiere prve od štirih oper, je tako dejal, da velike premiere ne smemo pričakovati še vsaj dve leti. Domingo, ki z losangeleško opero tesno sodeluje že od leta 1986, pa je še dodal, da utegne kar sam prevzeti vlogo Siegmunda v operi Valkira. Tako je za nekaj let tudi prestavil izbruh govoric o svoji morebitni upokojitvi. 65-letnik je povedal, da bo zagotovo pel vsaj do premiere Valkire.