V uvodu v knjižico letošnjega festivala se vodja festivala Goro Osojnik še spominja, da je bilo ulično gledališče, ko se je pri nas šele začelo pojavljati, večkrat podobno gverilskim akcijam, saj so morali nastop izpeljati hitro, še preden bi lahko kakšni mimoidoči ali policisti posredovali. Od svojih začetkov se je ulično gledališče razvilo v dovršene spektakle s privlačno vizualno podobo in zgodbo ter se dodobra ustalilo kot nujen del urbanega dogajanja.
Od zabavnosti k neposrednosti in sporočilnosti
Čeprav je del uličnega gledališča pozneje odjadral v smer zabavnosti in všečnosti, pa se danes močno uveljavlja trend tistih umetnikov, ki sledijo neposrednosti in sporočilnosti, ki izpostavljajo neposredni stik med umetniki in gledalci in raziskujejo nove oblike uličnega gledališča. Pogostejše postajajo nenapovedane intervencije, živi posegi v urbani prostor in podobno.
Tako bodo danes v Mostah med drugimi prisotni tudi AZOD (Agencija za osvobajanje duha) s predstavo Osvoboditev à la carte, ki vabi k aktivnemu sodelovanju in spodbuja ustvarjalnost, predstava pa je prav zaradi stika z obiskovalci ob vsaki uprizoritvi drugačna. Cirkuška predstava skupine Bad Rabbits že z naslovom nakazuje svojo temo: Vzpon in padec demokracije. Duo Strellala v predstavi Svoboda vodi ljudstvo interaktivno spremlja življenje umetnine skozi svetove slikarstva, klovnovstva, burleske in absurda, ZLfKuK pa bodo izvedli plesno intervencijo Ples na pločniku, s katero se lotevajo vprašanj, kot so: Kaj je zame ples? Kdaj si zaželim zaplesati v mestu, v katerem živim, pa tega ne storim? Ali Kdaj sem sploh zaplesal v mestu?
Spektakelska povorka Matere Korajže
V Ljubljani se je Ana Desetnica začela z uličnim spektaklom Mati Korajža po motivih istoimenske drame Bertolta Brechta, v katerem je nastopilo skoraj 40 igralcev iz 11 različnih držav. Ti so gledalce vodili po Ljubljani z vozom Matere Korajže, saj je predstava potujoča in se na različnih prizoriščih poti ustavi, vseskozi pa dogajanje poteka neposredno v bližini ljudi, ki se lahko igralcev skoraj dotikajo. Skozi predstavo gledalci postajajo tudi vedno bolj dejavni in so na koncu vsi vključeni v razplet predstave.
Klovna, kriva za prometni zamašek
V Ljubljani in v Mariboru sta prometni kaos povzročala tudi Murmuyo in Metrayeta. Ko klovna, ki prihajata iz Čila, stopita na ulice, predstavljata nepremostljivo urbano oviro in s svojim motenjem javnega reda in miru povzročita veliko smeha, pa tudi razburjenja. Su-Seso Taladro, naslov njune predstave, dobesedno pomeni vajo za vaše možgane in za odprtega duha. In k odprtemu duhu vsekakor drzno izzivata udeležence v prometu in mimoidoče, ki jih presenetita, ko se uležeta sredi ulice na tla in zaustavita promet, skočita v zaradi njune akcije ustavljen avtomobil, usmerjata promet, ugrabita kolesarja in podobno.
Z velikani do iracionalnega
Ulična animacija Prvi pogovori z velikani mednarodnega kolektiva AAI (Articulation Artistique Internationale) je mimoidoče presenečala z nenavadnimi liki velikanov. Eno osnovnih vodil kolektiva je, da njegovi člani svoja dela dajejo obiskovalcem oziroma gostom v prostoru posebno izkušnjo, pri čemer se lahko dotaknejo ali stopijo v komunikacijo z nezavednim, iracionalnim, nesnovnim, ki ga večina sodobne družbe vztrajno poskuša prezreti, obdržati v temi ali celo poslati v kot.
Zamrznjen krik kot protest
Živi kipi, Gugalnica v dvorcu koles makedonskih Teatrosk je "krik družbe, ki je pozabila na sebe". "Skozi svoje zamrznjeno stanje demonstrirajo svoj protest za neko pozabljeno okamenelo občestvo," so zapisali o svoji predstavi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje