Konferenca bo potekala pod naslovom Gledališče zatiranih za krepitev moči skupnosti. Svoje izkušnje, metode, uspehe in ovire bodo slovenski in mednarodni avtorji in avtorice predstavljali v treh sklopih, ki predstavljajo tri različna področja delovanja gledališča zatiranih in morebitna prizorišča za krepitev moči skupnosti. To so povezovanje skozi pedagoško delo in izobraževanje, širitev mednarodnih povezav izvajalcev in prepoznavnosti te gledališke metode prek mednarodnih in domačih festivalov gledališča zatiranih ter oblikovanje skupnosti znotraj ljudi v občinstvu in aktivacija občinstva z gledališčem zatiranih kot uprizoritvenim pristopom.
Izkušnje z delom z dekolonizacijo telesa skozi gledališče bo delila Ana Salazar Torrez (Teatro Trono, Bolivija). Temo, kako sploh graditi skupnost – tako v gledališču kot zunaj njega – v neoliberalni družbi 21. stoletja, bo odprla novinarka in aktivistka Tjaša Kosar, delavnice o organizaciji skupnosti in povezovanju teles bosta vodila Joschka Köck in Linda Raule (TdU Wien, Avstrija), Ronald Matthyssen iz Nizozemske, mednarodno priznan mentor gledališča zatiranih in eden prvih mentorjev slovenskih ustvarjalcev, pa bo spregovoril o ustvarjanju skupnosti v atomizirani družbi.
Celoten program dvodnevne konference je na ogled TUKAJ.
Na diskusijah bodo prevpraševali kolektivnost današnjega časa in sistemska zatiranja ter se dotaknili gradnje oz. utrjevanja odnosov, pripravili pa so tudi delavnice, ki bodo spremljale konferenco, piše v sporočilu za javnost.
Med drugim bo mladinska gledališka skupina Teatro Trono s strokovno sodelavko Ano Salazar izvedla delavnico na temo dekolonizacije telesa, torej načina, kako se z gledališkimi tehnikami odmakniti od samega intelekta in glave ter kako tovrstne metode uporabiti v šoli. Preizkusili bodo praktične primere zanimivih dejavnosti, uporabnih tudi v razredu, ki so jih originalno razvili v tej bolivijski organizaciji. Bolivijska Fundacija COMPA je projekt, ki se je razvil zaradi posebnih potreb staroselskega prebivalstva Bolivije. Spodbuja procese opolnomočenja s prevpraševanjem odnosa med kolonizacijo in zatiranjem posameznikov.
Mednarodno konferenco gledališča zatiranih pripravljajo kulturno-umetniško društvo Transformator v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom, Javnim skladom RS-ja za kulturne dejavnosti in Mestno občino Ljubljana.
Gledališče zatiranih je metoda, ki se uporablja v gledališko-aktivistične, pedagoške in izobraževalne namene, kot orodje za doseganje socialne pravičnosti, lahko pa ima tudi terapevtske učinke. Začetke, ki segajo v 60. leta preteklega stoletja v Brazilijo, pripisujejo režiserju, politiku in piscu Augustu Boalu, čeprav so se različne tehnike te metode razširile v skoraj sto različnih držav po vsem svetu, piše na spletni strani kulturno-umetniškega društva Transformator.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje