V Mestnem gledališču ljubljanskem so premierno uprizorili klasično dramo, ki jo je v novi interpretaciji in z novimi razsežnostmi na oder postavil Samo M. Strelec. V vlogi naslovnega junaka Alcesta, ki je pravzaprav Molierov avtoportret, se predstavlja Gregor Čušin.
Ta izpolnjuje nalogo svojega lika, ki se nekega dne odloči, da bo odslej vsakomur zmeraj povedal v obraz vse, kar mu gre, kar seveda pri različnih ljudeh povzroči različne odzive.
Razmere, v katerih se izgubi molierovska komičnost
Moliere je tako poskrbel za še en recept za komično situacijo, ki pa v Strelčevi režiji po besedah direktorice in umetniške vodje MGL-a Barbara Hieng Samobor sploh ni več smešna. Morda so zabavne igralske interpretacije, razmere pa vsekakor ne, meni Hieng Samoborjeva in dodaja, da se je konvencionalna molierovska komičnost izgubila zato, ker Alcest ne predstavlja več izrazitega antipoda ostali družbi, on in drugi so bolj prepleteni.
Kot je pojasnil Strelec, se je za režijo Ljudomrznika odločil na podlagi intimne izkušnje, ko je bil pet let v rednem delovnem razmerju. "Nekaj Alcesta je tudi v meni," se je pošalil.
V predstavo vključeni tudi gledalci
Igralci - na odru lahko med drugim vidimo še Gabra K. Trseglava, Jožefa Ropoša, Tanjo Ribič, Petra Vebra Rojnika, Judito Zidar, Uroša Smoleaj, Matija Vastla in Jaka Laha - nastopajo pred zaveso, zaradi česar tudi scenografije pravzaprav ni, kostumografija, ki si jo je zamislil Leo Kulaš, pa je sodobna. Posebnost predstave, ki je nastala po prevodu Josipa Vidmarja, so tudi prazna mesta, ki zapolnijo igralci s svojimi intervencijami. Zato ti tudi ne sedijo v temi, ampak so kot igralci, na nek način bodo med seboj izenačeni. Tekst predstave, ki traja uro in pol, pa so režiser in igralci so skrajšali za polovico.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje