Odprtje sezone v Scali je eden pomembnejših kulturnih (in družabnih) dogodkov v Milanu. Foto: EPA
Odprtje sezone v Scali je eden pomembnejših kulturnih (in družabnih) dogodkov v Milanu. Foto: EPA

Spomnimo se Johna Lennona – njega so v resnici ubili.

Roberto Alagna
Roberto Alagna v Aidi
Za Scalo bi bil hud udarec, če njihova prva predstava sezone 2006/2007 ne bi bila popoln uspeh. Na odru se zvrsti kar 100 pevcev, ki se v skupnem seštevko preoblečejo iz kar 400 kostumov. Foto: EPA
Alagna v verdijevem Il Trovatore
Alagne nikakor ne moremo odpisati kot drugorazrednega pevca - nenazadnje je na podlagi priporočil dobil glavno vlogo v Aidi. Kje se je torej zalomilo? Foto: EPA
Težave s tenoristom v Scali

V Franciji rojeni pevec, ki so ga kritiki v preteklosti krstili za “novega Pavarottija”, je v nedeljo v častitljivi milanski operni hiši naletel na vse prej kot navdušen sprejem: del občinstva je začel med njegovo arijo tako glasno kričati “Sram te bodi!”, da je moral Alagno zamenjati “rezervni pevec”, Antonello Palombi. Pred začetkom tretjega dejanja se je občinstvu opravičil Stephane Lissner, direktor Scale. Ta je pozneje občinstvu pripisal pomanjkanje kulture obnašanja v gledališču, obenem pa je priznal, da tudi vedenje tenorista ni bilo primerno.

Plačati mu nočejo niti beliča
Alagna je prepričan, da se mu godi krivica: pravi, da je pripravljen še naprej sodelovati v predstavi režiserja Franca Zeffirellija, da pa mu uprava Scale tega ne dovoli. "Pisali so mi, da je pogodba razveljavljena in da mi ne bodo plačali ničesar," je besen Alagna. "Tožil jih bom. Več kot mesec dni sem garal za to predstavo in ta ukrep je preprosto preoster."

Predstavnik milanske operne hiše ni potrdil, da je bila vsebina pisma res takšna, ampak ge izjavil le, da primer njihovi pravniki še preučujejo. "Nastopajoči lahko med predstavo odide, le če dobi hujšo poškodbo. V tem primeru je prevec odšel prostovoljno, torej je prelomil pogodbo, tako z našo ustanovo kot z občinstvom."

Umili so si roke
Umetniški direktor Scale, Stephane Lissne, je v izjavi za javnost poudaril, da je Alagnovo vedenje povzročilo globok razkol med pevcem in občinstvom, ki ga operna hiša ne more premostiti.

"Nikakršna pošast nisem!"
Alagna stoji za svojim dejanjem: "Obravnavajo me kot pošast, pa nisem zagrešil nobenega zločina. Kaj naj bi bil storil? Kaj če bi me kamenjali ali pa če bi me kak norec napadel? Scala bi me morala varovati, predstavo bi morali prekiniti, pa niso storili ničesar. Spomnimo se Johna Lennona – njega so v resnici ubili."

Izbran okus ali muhava razvajenost?
43-letni pevec je prepričan, da se mu občinstvo ni odreklo in da bi ga ljudje še vedno radi videli na odru. Operna hiša je tista, ki žali petično občinstvo, če mu prepreči nastop na preostalih petih predstavah o egipčanskem poveljniku Radamesu, ki se mora odločiti med ljubeznijo do sužnje Aide in zvestobo faraonu, zatrjuje.

No, Alagna do obiskovalcev Scale ni bil vedno tako dobrohoten: nastop pred zloglasnim zahtevnim občinstvom (ki za en sedež odrine tudi po 2 tisoč evrov) je primerjal z vstopom v bikoborsko areno.

Spomnimo se Johna Lennona – njega so v resnici ubili.

Roberto Alagna
Težave s tenoristom v Scali