Nagrajen je za vlogo radijskega novinarja v drami Na valovih Saše Pavček v režiji Alena Jelena. Gre za koprodukcijo SSG Trst in ŠKUC gledališča v sodelovanju s Cankarjevim domom.
Kot piše v utemeljitvi, Drevenšek "na malem odru tržaškega gledališča premišljeno in občuteno stopnjuje intenzivnost svoje vloge: spočetka je na videz neroden, utrujen, naiven, v zadregi se smehlja, beseda se mu zatika, docela je podrejen gostji, ki ji laska s hvaljenjem njenega mojstrstva, njene edinstvene umetnosti Drevenšek v duelu s prav tako gostujočo soigralko Barbaro Cerar vešče vodi igro mačke – pravzaprav mačka – in miši. Postopoma, načrtno in nezadržno razgalja zlaganost in pokvarjenost vzvišene, vase zagledane, zaslužkarske, nemoralne pevke, v off-u in čedalje uspešneje tudi v etru odstira njeno zamolčano preteklost. Vešče jo zapelje v oster besedni spopad, med katerim se intimna bolečina nerazdružno preplete z aktualnimi družbenimi temami, od posledic jugoslovanske vojne in umetnikove družbene odgovornosti do rumenosti medijev, prekarnosti v novinarstvu in zastrte ksenofobije".
Pravo gledališče!
O nagrajeni predstavi Šest oseb išče avtorja je žirija zapisala, da je močna v vseh segmentih, je tako sodobna kakor tudi zvesta dramski predlogi. "Ustvarjalci so se ognili pretiranemu aktualiziranju Pirandellove igre o soočenju dveh disfunkcionalnih družin: gledališke, ki ravnokar začenja vajo, in skrivnostne z družinskimi člani, ki so se rodili kot dramske osebe in zagotavljajo »dramo, polno bolečine«. Magellijeva ekipa je Pirandellu premišljeno in z občutkom pripisala nekaj replik, ki skupaj z videom in elektronsko glasbo podkrepijo avtorski delež in prispevajo k še krepkejšim, tu pa tam tudi zelo udarnim trkom resničnosti in fikcije v 'metagledališki drami absurda'", še zapišejo.
V glavnih vlogah po mnenju žirije izstopajo "Arna Hadžialjević kot predrzna, posmehljiva, napadalna, a tudi ranljiva in ranjena Pastorka, Matjaž Tribušon kot družinski oče, ki si z gostobesednimi monologi prizadeva opravičiti in upravičiti svoje ravnanje, in Kristijan Guček kot vzkipljiv režiser, ki se trudi razumeti ves ta cirkus in na noge postaviti svojo – ali njihovo – predstavo". "Tu nikomur več ni jasno, kje in ali sploh je meja med resničnostjo in fikcijo, vsi pa dobro vemo: četudi resnične izkušnje morda resnično ni mogoče uprizoriti, imamo pred sabo pravo gledališče!" še piše v obrazložitvi.
Spletni projekt, ki spomni na čar teatra
Nagrado za gledališke dosežke je prejela ekipa pod vodstvom Jake Ivanca, dramaturginje Ire Ratej in tehničnega vodje Iva Štokoviča za niz spletnih bralnih uprizoritev Cankarjevih dram v projektu Gledališče za maturo. "Če je predstava v gledališču drevo, je virtualni oder bonsaj. Doma nas spominja na to, kako lepo se je sprehoditi po gozdu. S pomočjo zasilnih spletnih uprizoritev v živo, kakršne so udejanjili v Gledališču Koper, občinstvo ne bo pozabilo na draž teatra," beremo v utemeljitvi.
Pred nocojšnjo razglasitvijo, ki je zaradi okoliščin, povezanih z novim koronavirusom, potekala virtualno na kanalu youtube Gledališča Koper ter na preostalih virtualnih profilih SSG-ja Trst in SNG-ja Nova Gorica, je bila znana prejemnica nagrade za življenjsko delo. Žirija, ki so jo sestavljali Ingrid Kašca Bucik, Bine Matoh in Nataša Sosič, je letos izbrala tržaško kostumografinjo Marijo Vidau. Ostale nagrade je podelila žirija v sestavi Ivana Zajc, Janez Starina in Andraž Gombač (predsednik).
Kostumi, ki so primorskemu prostoru dala pridih univerzalnosti
"Umetniško snovanje kostumov za več kot 350 predstav v domala vseh slovenskih gledališčih je prineslo Mariji Vidau tudi veliko zadoščenja," med drugim beremo v utemeljitvi nagrade.
"Njeno vodilo je bilo eksperimentiranje, izvirnost je iskala tudi v unikatnih dodatkih, ki jih je večkrat izdelala sama, vendar je dosledno upoštevala gledališko tradicijo. Umetniško in ustvarjalno delo, ki ga je opravila Marija Vidau na prizorišču slovenskega gledališča, je primorskemu prostoru dalo pridih univerzalnosti in enkratnosti," so še zapisali v utemeljitvi.
Nagrado, ki nosi ime knjižnega junaka Cirila Kosmača, so tri primorska gledališča ustanovila zato, da vsako leto počastijo svoje gledališke junake, torej tiste posameznike, katerih delo je omogočilo, pospešilo in zaznamovalo umetniško rast in razvoj gledališke umetnosti na celotnem območju slovenskega življa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje