Foto:
Foto:
Josef Nadj je vse: koreograf, režiser, slikar in plesalec.

Madžarski plesalec, koreograf, režiser in slikar je v tokratni predstavi združil gledališče in džezovsko interpretacijo. Z uporabo glasbe in giba igralcev je skušal predstaviti pomembno socialno-politično sporočilo.
Predpremiero predstave je Nadj umestil v program glasbeno-gledališkega festivala v njegovem rojstnem kraju Kanjiži v Vojvodini, premierna uprizoritev pa je bila na BITEF-u v Beogradu. Po ljubljanski postaji se postavitvi obeta evropska turneja.

Diktatura ni zlomila ljudi
Okolje Raja je lahko vsaka od nekdanjih srednjeevropskih socialističnih diktatur, ki so s prefinjenimi tehnikami političnega nasilja in zlorab ustvarjale pekel za svoje ljudi. Kljub tem hudim nadlogam pa se ljudje niso vdali. Dokazali so izjemno sposobnost malega človeka, da vsemu nasilju navkljub ohrani duhovno neokrnjenost in osebno integriteto.

Hrepenenje se sprevrže v žalost
Preko zgodbe o hrepenenju pesnika, ki se po dolgoletnem izgnanstvu vrne v rodno deželo, ki pa se je sprevrgla v zaporniški pekel, Nadj figurativno pripoveduje o duhovnem ozračju svoje domovine v drugi polovici 20. stoletja. Režiser je s to postavitvijo tudi zaokrožil raziskovanje pokrajine, iz katere izhaja.

Madžarska godba spremlja igralce
Ustvarjanje zvočne kulise je Nadj zaupal prekaljenim zvočnim improvizatorjem iz Madžarske in Vojvodine. Tako na predstavi muzicirajo člani Južno-nižinske saksofonske skupine, ki je bila leta 1992 ustanovljena pod vodstvom Bele Buranyja. Z zasedbo tokrat sodeluje tudi Akosh Szelevenyi, glasbenik madžarskega rodu, ki si je v zadnjih letih priboril naziv enega najbolj cenjenih džezovskih pihalcev.