Žirija, ki so jo sestavljali Daniel Demšar, Mojca Jan Zoran, Barbara Orel in predsednik Edi Majaron, je izbirala med desetimi tekmovalnimi predstavami, ki jih je predlagal selektor Slavko Pezdir. Te so v Kopru odigrali med 22. in 25. septembrom. Žirija je podelila še tri nagrade, in sicer Bojani Šaljić za scensko glasbo v Svetniku Krespelu, Matiju Solcetu nagrado za animacijo za interpretacijo vseh vlog v Malih nočnih zgodbah, Silvana Omerzuja pa so nagradili za vizuelno celovitost predstave Svetnik Krespel.
Premalo ambiciozne predstave za otrokeŠtevilo nagrad je odvisno od kakovosti elementov, ki "suvereno izstopajo iz korektnega povprečja", je zapisala žirija, ki se je tako odločila za podelitev skupno štirih nagrad. Opozorila je tudi na dejstvo, da se ustvarjalci predstav za otroke lotevajo z manjšo mero ambicioznosti kot predstav, namenjenih odraslemu občinstvu. Tudi v otroške predstave pa se vse prepogosto vpleta tudi skrb za prodajo, meni žirija.
Celostno odlična predstava
Ta je odločitev za Pravljico o carju Saltanu kot najboljšo predstavo bienala utemeljila z besedami, da učinkovito združuje dramska, lutkovna in plesna izrazna sredstva. Pohvalili so tako režiserja Aleksandra Anurova in igralsko trio, ki so ga sestavljali Nataša Matjašec, Milan Štefe in Akira Hasegawa. "Njihove izjemne individualne igralske stvaritve se dopolnjujejo, hranijo druga drugo, predvsem pa vzpostavljajo intenzivno harmoničnost. Igra in režija skupaj z vizualno podobo Ane Viktorove in Ane Savić Gecan ter glasbo Mitje Vrhovnika Smrekarja so v predstavi Pravljica o carju Saltanu v izvedbi Mini teatra nedeljiva harmonična celota ali celostna umetnina (Gesamtkunstwerk) v smislu klasične filozofske estetike," je zapisala žirija.
S čim so prepričali nagrajenci?
Silvan Omerzu jo je navdušil z "barvno in oblikovno redukcijo, izborom tehnologije, velikostnimi razmerji in kompozicijo prostora", s katero zgradi prepričljivo in avtorsko prepoznavno likovno dramaturgijo predstave. Bojana Šaljić je ustvarila glasbo, ki bistveno podpira dramaturgijo te iste predstave, nadgrajuje besedilo in predstavi dodaja novo izrazno dimenzijo. Matija Solce pa je v Malih nočnih zgodbah izhajal iz "primarne igrivosti, ki jo vešče in kultivirano nadgrajuje s prepričanjem v moč predmeta kot metafore".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje