Ekipa Šentjakobskega gledališča je bogatejša za dva matička (za najboljšo predstavo in najboljšo žensko vlogo). Foto: Janez Eržen
Ekipa Šentjakobskega gledališča je bogatejša za dva matička (za najboljšo predstavo in najboljšo žensko vlogo). Foto: Janez Eržen
Rok Kravanja (Popotnica)
Popotnica je predstava, ki odkrito obravnava nasilje, a ga ne prikazuje skozi fizično akcijo, temveč prek dialogov in asociacij. Izpostavlja problematiko človeštva in posameznika. Sprašuje se, česa je sposoben človek, ki ima moč nad drugače mislečim. Foto: Janez Eržen

Včeraj se je v Postojni s podelitvijo nagrad, matičkov, končal 48. festival gledaliških skupin Linhartovo srečanje. Predstave z vseh koncev Slovenije in zamejstva so na festival prišle v organizaciji Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti in Občine Postojna.
Po zadnji predstavi festivala Sve o ženama Amaterske glumačke družine Arijel iz Dubrovnika je sledila podelitev kipcev za najboljše skupine in posameznike Linhartovega srečanja.

Strokovna žirija - sestavljali so jo Dare Valič, Marko Bratuš in Marko Gvero iz Srbije - je za najboljšo predstavo v celoti izbrala Prevzetnost in pristranost v režiji Zvoneta Šedelbauerja (Šentjakobsko gledališče Ljubljana). "Prevzetnost in pristranost je celovita predstava, ki gledalca, maratonskemu trajanju navkljub, drži v nenehni napetosti in s svojo filigransko igro in čvrsto, nadzorovano, a namenoma nevidno roko režiserja, gledalca pelje skozi celoten emocionalni spekter in mu omogoči resničen, neposreden stik z dogajanjem na odru. Uigran in discipliniran ansambel je s skupinskim duhom težko nalogo izpeljal izvrstno, zato si zasluži vse občudovanje," so zapisali v utemeljitvi.

Zmagovalni igralski par: Ana Lavrinc in Rok Kravanja
Matička za najboljšo moško vlogo je dobil Rok Kravanja, in sicer za lik Nicolasa v predstavi Popotnica (v režiji Zorana Petroviča, KUD Moment), ker je "precizno, dosledno in inteligentno odigral širok spekter zahtevnih emotivnih stanj avtoritativnega nasilneža in tako, s podporo nič manj zaslužnih soigralcev, suvereno pričaral grozeči svet moči in nemoči, izgovorjenega in zamolčanega ter blagega in grozečega".

Med ženskami je bila najboljša Ana Lavrinc, ki je je težko vlogo napredne in izobražene, a družbeno nemočne Elizabeth Bennet (spet govorimo o predstavi Prevzetnost in pristranost) "odigrala prefinjeno in graciozno, pri čemer je ustvarila polnokrven lik, ujet v čas družbenega nasilja, ko o njenem življenju odločajo drugi".

"Prijazna" predstava brez besed
Nenazadnje pa Linhartovo srečanje nagrajuje tudi najbolj inovativen pristop med sodelujočimi predstavami: letos so izbrali avtorski projekt EDdA2, ki "s pomočjo izvirne kombinacije različnih gledaliških govoric tvori novo, čisto odrsko delo, ki brez besed pove vse. Predstava je jasna, odločna, lucidna in pogumna, svoji mračnosti navkljub, pa še vedno izjemno prijazna, pozitivna in humorna".