Koreografa in umetniškega vodja baletnega ansambla, ki sam prihaja prav iz mesta zgodbe Verone, zanima čas, v katerem živimo. "V moji različici baleta je posebej izpostavljen odnos med Julijino mamo in Tybaltom, s katerim sem segel malo dlje od zgodbe, ki jo poznamo. Menim, da moramo ustvarjati sodobna dela, pri čemer ne mislim toliko na sodobni gib kot na ustvarjanje sodobne resničnosti." Prepričan je, da so, ne glede na časovno odmaknjenost izvirne zgodbe tegobe še vedno tu.
Tragedijo o nesrečnih ljubimcih, ki kljub svoji mladosti in naivnosti dosledno sledita svojim čustvom, ne glede na posledice, je Shakespeare napisal leta 1593, na baletni oder pa jo je prenesel eden največjih skladateljev 20. Stoletja, Sergej Prokofjev.
Zanella ju je zasnoval za grško in romunsko narodno opero. Vendar v Atenah in Bukarešti za postavitev svoje vizije baleta ni imel ustreznih pogojev, metdem ko v Ljubljani temu ustrezata tako velikost ansambla kot tudi njegova kakovost. Po napovedih bo mogoče videti izpopolnjeno različico, ustvarjeno prav za ljubljanski baletni ansambel, ki se navdihuje v trenutnem stanju političnih nasprotovanj, človeške arogance in merjenju moči.
Koreograf pripoveduje zgodbo, kot bi opisoval življenje enodnevnega metulja. "Začnem ob svitu in jo končam pred jutrom naslednjega dne. V tem dnevu Julija iz otroka odraste v žensko, v nedolžnosti spozna ljubezen, ki je prej še ni poznala, seznani se s smrtjo in umre zaradi ljubezni."
Prokofjev je po ruski revoluciji leta 1917 živel v tujini, večinoma v Parizu. Romeo in Julija je bil po nizu baletov prvi, ki ga je ustvaril za uprizoritev v Sovjetski zvezi, kamor se je vrnil leta 1936, vendar so ga tam prvič uprizorili šele leta 1940 v današnjem Mariinskem gledališču v Sankt Peterburgu.
Romeo in julija je napisan napisan v tradiciji klasičnega baleta, ki se navezuje na Petra Iljiča Čajkovskega in Lea Delibesa, in glasbeno prinaša veliko več kot le izdelano ritmično obliko, ki naj bi spremljala ples.
"Vsepovsod se kaže izjemna skladateljeva nadarjenost za glasbeno karakterizacijo in ustvarjanje razpoloženj. Lirični element se tako kot v tem baletu ni razcvetel v nobenem drugem delu Prokofjeva. K temu, da je stvaritev Prokofjeva postala vrhunska klasična umetnina in del repertoarja vsakega baletnega ansambla, je nedvomno največ prispevala intenzivna, ekspresivna ljubezenska glasba, ki po vzdušju, tehniki in slogu spominja na romantiko 18. stoletja," so ob predstavi zapisali v SNG-ju Opera in Balet Ljubljana.
Koreograf je za ljubljansko predstavo izbral tri plesne pare. Julijo in Romea bodo plesali Nina Noč in Kenta Yamamoto, Yaman Kelemet in Filip Jurič ter Nina Kramberger in Oleksandr Koriakovskyi. Vse tri balerine bodo v vlogi debitirale, sicer pa je v predstavi mogoče videti številčno baletno zasedbo.
Dramaturginja je bila Tatjana Ažman, scenograf Alessandro Camera, kostumografinja Alexandra Burgstaller, svetlobo je oblikoval Jasmin Šehić. Orkester SNG-ja Opera in balet Ljubljana bo vodil ameriški dirigent Kevin Rhodes.
Premieri bosta nocoj in jutri, potem pa je do 3. marca napovedanih še devet ponovitev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje