Dan Šentjakobskega gledališča zaokrožuje uprizoritev predstave Saše Pavček Na valovih v režiji Aleša Valiča v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča. Foto: Bor Slana
Dan Šentjakobskega gledališča zaokrožuje uprizoritev predstave Saše Pavček Na valovih v režiji Aleša Valiča v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča. Foto: Bor Slana

V univerzitetni knjižnici bodo predstavili znanstveni zbornik ob stoletnici tega gledališča in odprli razstavo, v dvorani lutkovnega gledališča pa bodo predstavo Na valovih v režiji Aleša Valiča.

"Več kot tisoč ljudi je prispevalo k rojstvu, razvoju, življenju in dejavnosti Šentjakobskega gledališča, ki v svoji stoletni poti ni zaznamovalo le Šentjakobskega okraja ali Ljubljane, temveč je žarelo še mnogo širše," je v predgovoru monografije Sto obrazov Šentjakobskega gledališča zapisal urednik Peter Teichmeister.

Razstava Izkusi Šentjakobsko gledališče bo v Univerzitetni knjižnici Maribor na ogled do zaključka Borštnikovega srečanja 12. junija. Foto: Miran Kambič
Razstava Izkusi Šentjakobsko gledališče bo v Univerzitetni knjižnici Maribor na ogled do zaključka Borštnikovega srečanja 12. junija. Foto: Miran Kambič

Znanstveni zbornik, ki je izšel ob stoletnici Šentjakobskega gledališča, je nastal na podlagi prispevkov, ki so jih predstavili raziskovalci in raziskovalke na mednarodnem simpoziju septembra lani v Ljubljani. Vsebino zbornika bodo predstavili direktor ZRC-ja SAZU-ja Oto Luthar, teatrologinja in dosedanja umetniška vodja Šentjakobskega gledališča Mojca Kreft ter urednik zbornika in prihodnji umetniški vodja omenjenega gledališča Rok Andres.

Po stoletnici gledališča popelje tudi razstava Izkusi Šentjakobsko gledališče, ki bo v Univerzitetni knjižnici Maribor na ogled do konca Borštnikovega srečanja 12. junija. Zasnovale so ga dramaturginja in gledališka pedagoginja Ira Ratej, arhitektka in scenografka Barbara Matul Kalamar ter arhitektka, scenografka in kostumografka Katja Komljanec Koritnik s sodelavci. Razstava je zamišljena kot sprehod med delčki iz obsežne zgodovine Šentjakobskega gledališča, obenem pa deluje kot poučna interaktivna izkušnja za obiskovalce, saj jih seznanja s posebnostmi gledališkega ustvarjalnega procesa.

Cikel dogodkov Dan Šentjakobskega gledališča na 57. Festivalu Borštnikovo srečanje zaokrožuje uprizoritev predstave Saše Pavček Na valovih v režiji Aleša Valiča v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča Maribor.

Leta 2020 je bilo Šentjakobsko gledališče Ljubljana, ki velja za eno najstarejših ljubiteljskih repertoarnih gledališč v Evropi, zapisano v register nesnovne kulturne dediščine. Foto: Miran Kambič
Leta 2020 je bilo Šentjakobsko gledališče Ljubljana, ki velja za eno najstarejših ljubiteljskih repertoarnih gledališč v Evropi, zapisano v register nesnovne kulturne dediščine. Foto: Miran Kambič

Borštnikovo srečanje se je začelo v ponedeljek s ciklom Mlado gledališče, ki je namenjen usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških profesionalcev za delo z mladimi ter približevanju gledališča novim občinstvom.

Dolgoročni cilj Mladega gledališča je po besedah dramaturginje Nike Švab predvsem vzgoja mladega občinstva, letos pa je v Maribor med drugim prineslo sodobno baletno predstavo 9 v produkciji kanadske plesne skupine Cas Public, intermedijsko lutkovno predstavo Svetlonos v izvedbi slovaške zasedbe Odivo in intermedijski kabaret Mesarica, ki ga je avtor Matija Solce zasnoval po motivih pripovedke Martin Krpan z Vrha Frana Levstika.

Letošnje, že 57. srečanje, se je začelo s ciklom Mlado gledališče, ki je namenjen usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških profesionalcev za delo z mladimi. Foto: Boštjan Lah
Letošnje, že 57. srečanje, se je začelo s ciklom Mlado gledališče, ki je namenjen usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških profesionalcev za delo z mladimi. Foto: Boštjan Lah

Gledališče ima veliko možnosti, da prispeva k integraciji
Festival se je v sredo nadaljeval z večdnevno mednarodno konferenco Gledališka vključenost – socialna aktivacija, ki gosti strokovnjake iz 13 držav Srednjeevropske pobude in se osredotoča na temo gledališča kot učinkovite in uspešne metode socialne aktivacije ranljivih skupin. "Gledališče ima veliko možnosti, da prispeva k integraciji, opolnomočenju in destigmatizaciji ranljivih skupin. Uprizoritvene prakse pomembno prispevajo tako k razvoju gledališča z ranljivimi in za ranljive kot tudi v procesu socialnega vključevanja ranljivih skupin," je ob tem dejala koreografinja Mojca Kasjak.

Umetniški del programa med drugim predstavlja plesna gibalna predstava Koža v izvedbi nemškega plesalca s spastično obliko cerebralne paralize Rolanda Walterja in avstralske plesalke in koreografinje brez invalidnosti Renae Shadler. Danes bo v Sodnem stolpu na programu predstava Krhkost, v kateri Simon Šerbinek interpretira izbrane odlomke iz istoimenske knjige filozofskih esejev Jeana-Clauda Carrierea, prepletene s premisleki o lastni krhkosti.