Premiera predstave, ki je nastala pod režijskim vodstvom novogoriškega igralca Radoša Bolčine, bo premiero doživela na malem odru Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Nova Gorica drevi ob 20. uri.
Zaskrbljena in negotova študentka Carol (Tina Resman k. g.) obišče profesorja Johna (Radoš Bolčina), da bi se z njim pogovorila, zakaj ji je spodletelo pri njegovem predmetu. Pogovor se nerodno zasuče, ko profesor v razglabljanju o svojih filozofskih stališčih in osebnih težavah izreče določene misli, ki jih je mogoče razumeti na različne načine. Poleg tega se iz sprva brezčutne, vzvišene avtoritete prelevi v nemara pretirano empatičnega mentorja.
Ob naslednjem srečanju ga mnogo bolj samozavestna študentka obtoži spolnega nadlegovanja. In po še več njenih obtožbah, ki jih podpira skupina aktivistov, profesor izgubi možnosti za pridobitev naziva, njegova kariera se začne podirati. On je prepričan, da ni storil ničesar narobe, ona pa se počuti prizadeto in zahteva odškodnino, so vsebino povzeli v novogoriškem gledališču.
"Ob pripravi predstave sem uvidel, da vem, da nič ne vem. Da je življenje barvito, da ni črno-belo, da je med tema skrajnostma tisoč in ena realnost, da so vsa bitja in njihova hrepenenja samosvoja," je povedal Bolčina. Dodal je še, da je prepričan, da je tema drame še vedno zelo aktualna, čeprav Mametovo delo izvira iz leta 1992. Sicer je Mamet dve leti pozneje svoje dramsko besedilo prelil še v film z enakim naslovom, v katerem sta nastopila William H. Macy in Debra Eisenstadt.
Spolno nasilje profesorja ali narcistična motnja študentke?
"Z vlogo sem se poskušala spopadati svobodno in neobremenjeno, neobsojajoče do besedila, ki se mi zdi že samo po sebi problematično. Vse skupaj sem zato dojemala kot nekakšen izziv in sem pravzaprav hvaležna, da sem v to lahko vstopila," je povedala Tina Resman in dodala, da je bil študij Mametovega besedila zahteven.
"Ali govorimo o spolnem nasilju profesorja ali o narcistični motnji študentke, ki zaradi slabe ocene želi uničiti položaj avtoritete? Osebno preobrazbo brez dvoma doživita oba lika, vprašanje pa je, ali jo bosta prenesla. Mamet razpira pomembna vprašanja in nastavlja zrcalo človečnosti, razpravlja o osebnih mejah človeka in nas postavlja na stopnice odnosov do tujcev ali celo naših najbližjih – kaj povzročijo naša dejanja, kakšne posledice nosijo –, kar na koncu rezultira v eno samo vprašanje: kakšen človek sem in kakšen hočem biti?" je še opomnila igralka.
Na leto ena uprizoritev, ki jo predlagajo in pripravijo hišni igralci
Uprizoritev je nastala v samostojni produkciji novogoriškega gledališča. Po besedah umetniškega vodje SNG-ja Nova Gorica Marka Bratuša se je zamisel za tovrstno produkcijo porodila v "koronski sezoni", ko so se v gledališču podirali urniki, igralci so posledično imeli nekoliko več prostega časa in so lahko na ta način vendarle nekaj izvedli.
"Prav tako ne morejo znotraj mojega programa vsi umetniško izživeti tega, kar bi si tudi oni želeli, lastna produkcija pa je bil nekakšen odvod, kjer se določene stvari vseeno lahko zgodijo. In glede na to, da je bil ta naš program precej uspešen, smo ga potem tudi ohranili," je še dejal Bratuša. Tako na letni ravni izvedejo po eno delo, ki ga predlagajo in pripravijo domači igralci. Bratuš pravi, da je predlogov dovolj, vsako leto dobijo vsaj dva ali tri, tako "da morajo njihovi predlagatelji počakati nekako v vrsti".
Mametovo besedilo je v slovenščino prevedel Zdravko Duša, oblikovalec svetlobe je Matjaž Bajc, oblikovalec zvoka Vladimir Hmeljak, scenskih elementov in rekvizitov pa Gorazd Prinčič.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje