Premiera komedije v štirih dejanjih Češnjev vrt v režiji Janusza Kice bo drevi ob 20. uri na Velikem odru Mestnega gledališča ljubljanskega (MGL).
Iskanje nežnosti v negotovih časih
Predstava je nastajala v času zaprtja javnega življenja, ko pravzaprav nihče ni vedel, kaj bo z gledališčem in kdaj – če sploh – bodo predstavo igrali pred občinstvom. Kica je dejal, da je v težki situaciji, ki je zagotovo vplivala na razmišljanje ustvarjalcev o celotnem besedilu, skušal in uspel najti predvsem neko nežnost.
"Češnjev vrt je težko besedilo, ki se pa zlahka bere. In kar se z lahkoto bere, je težko uprizoriti. (...) Drama je napisana kot partitura, polna je glasbenih elementov, pavz, tišin. Gre za neko vrsto orkestracije, ki pa lahko uspe le, če imaš skupino ljudi, ki si želi, da komad zaživi," je povedal režiser. Po njegovih besedah so ustvarili predstavo o koncu nekega obdobja, o koncu nečesa. Češnjev vrt je njegova prva režija v MGL-ju in njegova tretja režija te drame, v kateri vselej najde nekaj drugega.
Družba, ki se oklepa preteklosti in sanjari o prihodnosti
Dramaturginja predstave Petra Pogorevc je spomnila, da slovita Čehovova drama opeva čudoviti češnjev vrt, ki stoji na presečišču dveh epoh: "Igra je postavljena v čas preloma med 19. in 20. stoletjem, ko se je v Rusiji že nekaj časa izvrševal veliki preobrat iz fevdalistično zasnovane družbe v izrazito kapitalistično. Plemkinja Ranevska Ljubov Andrejevna se po petih letih bivanja v Parizu vrne na svoje posestvo, zaradi vse večjih dolgov pa mora sprejeti odločitev, kaj bo z vrtom."
Dramaturginja je v gledališkem listu zapisala, da je sam vrt "metafora posekanega vrta zaživi kot opomin družbi, ki se oklepa preteklosti in sanjari o prihodnosti, medtem ko ji sedanjost polzi v prazno. V tem smislu je vedno znova živa in sodobna, saj ponuja razmislek o stanju družbe in našem odnosu do njega."
Nataša Tič Ralijan upodablja Ranevsko Ljubov Andrejevno, v številčni zasedbi pa med drugim nastopajo še Lena Hribar Škrlec, Iva Krajnc Bagola, Uroš Smolej, Branko Jordan in Filip Samobor. Za kostumografijo predstave je poskrbela Bjanka Adžić Ursulov, za scenografijo Karin Fritz, glasbeno opremo podpisuje Darja Hlavka Godina, oblikovanje svetlobe Andrej Koležnik, oblikovalec zvoka pa je Sašo Dragaš.
Po drevišnji premieri Češnjevega vrta bo družba medijskih vsebin Dnevnik podelila 34. nagrado najboljšemu gledališkemu ustvarjalcu oziroma ustvarjalki v minuli sezoni MGL-ja. Lani je nagrado prejel igralec Matej Puc za vrhunsko igralsko interpretacijo v drami Sedem dni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje