Foto:
Foto:
Dramaturg in koproducent Alamuta Dušan Jovanović in Horvat sta v ospredje predstave postavila predvsem politiko, manipulacijo in filozofijo, tematizirati pa nista hotela terorizma in muslimanskega vprašanja. Foto: Tone Stojko
Atelje 212
Tesla Electric Company
V Beograd potuje tudi najnovejša Pandurjeva vizualna ekstravaganca, predstava Tesla Electric Company. Foto: RTV SLO

Beseda gre seveda o odrski postavitvi Alamuta, ki ga je po predlogi Vladimirja Bartola dramatiziral Dušan Jovanovič. Del ansambla SNG Drama Ljubljana - Igor Samobor, Radko Polič, Marko Mandič, Petra Govc, Jurij Zrnec, Uroš Fuerst, Zvone Hribar, Gorazd Logar in drugi - jo je odigral v gledališču Atelje 212. Z Alamutom je bila Drama že na nekaj gostovanjih, med drugim v Trstu, Gorici in Skopju.

Beograjsko občinstvo je spremljalo zgodbo Ibn Tahirja in njegovo pot od trenutka, ko odide v utrdbo Alamut, da bi pomagal v boju proti tujim osvajalcem, do takrat, ko postane duhovni sin Seidune oziroma Hasana ibn Sabe, poglavarja izmailcev. Sceno je zasnovala Petra Veber, kostume na Borštnikovem srečanju ta teden nagrajena Belinda Škarica, glasbo je ustvaril Drago Ivanuša, koreografijo je oblikovala Snježana Premuš, kot dramaturška sodelavka pa je sodelovala Bojana Kunst.

Slovensko-avstrijska naveza
Za predstavo je režiser Sebastijan Horvat v Salzburgu lani prejel nagrado za najboljšega mladega režiserja. Alamuta je direktor gledališkega programa Salzburškega poletnega festivala Martin Kušej umestil v poseben program Young Director's Project. Predstava je nastala prav v koprodukciji s tem avstrijskim festivalom in ljubljansko Dramo. Svetovna premiera je bila lani poleti v Salzburgu, na matičnem odru v Ljubljani pa pred letom dni.

Avantgarda na Balkanu
Ljubljanska Drama in Atelje 212 sta v preteklih letih vzpostavila bogate stike, njihov plod so stalne izmenjave večjih in manjših gostovanj. Atelje 212 se je "rodil" 12. novembra leta 1956 v mali dvorani stare Borbe pred 212 stoli s premiero Fausta v režiji Mire Trailovič. Ustanovila ga je skupina igralcev, režiserjev, dramatikov, glasbenikov v trenutku, ko se je pojavila potreba po gledališču, ki bi uprizarjalo avantgardne drame, vplivne v Evropi tistega časa.

Atelje 212 se rad pohvali, da je kot prvo gledališče v Vzhodni Evropi leta 1956 igralo Čakajoč Godota Samuela Becketta. Ravnatelj Ateljeja 212 je danes igralec Svetozar Cvetkovič, stalni ansambel ima 32 igralcev.

Obiskal jih bo tudi Tesla
Za 19. in 20. november v Ateljeju 212 napovedujejo tudi gostovanje Tomaža Pandurja z njegovo najnovejšo predstavo Tesla Electric Company po besedilu Darka Lukiča. Predstava je koprodukcija hiš Pandur.Theaters in Ulysses Theater.

Osrednji dogodek jubileja bo 12. novembra. Celodnevno slavje bo obsegalo snemanje o zgodovini Ateljeja 212 z vidika ustvarjalcev, "Speaker's Corner" po londonskem vzoru - odprto tribuno za vtise in ocene obiskovalcev, razstavo fotografij in večerno slovesnost - Premladi za petdeseta.