Mestno gledališče ljubljansko bo nocoj prvič v Sloveniji uprizorilo sveže dramsko besedilo Razpoka, delo britanske avtorice, ki so ji nadeli psevdonim Rrose Selavy. Psihološki triler preigrava prostor med resnico in fikcijo in po besedah ustvarjalcev govori o aktualnih postopkih poigravanja z resničnostjo. Predstavo je režiral Jan Krmelj.
Vprašanja za fragmentirano sfero digitalne dobe
Besedilo po oceni direktorice in umetniške vodje MGL-ja Barbare Hieng Samobor ne bi moglo biti bolj aktualno, saj gre za igro o prisluškovanju in sledenju, skritih in neskritih oblikah represije, o "pravih" in "nepravih" informacijah, zlorabi družbenih omrežij. Govori o svetovih, ki ji "moja generacija ne more in niti noče slediti", je povedala na današnji novinarski konferenci.
Za uvod v postopke poigravanja z resničnostjo je avtorica poskrbela že z zahtevo, da uprizoritev ne sme biti oglaševana pod njenim imenom in dejanskim naslovom, zato so ustvarjalci predstave avtorico poimenovali z že obstoječim psevdonimom – Rrose Sélavy je alter ego utemeljitelja konceptualne umetnosti Marcela Duchampa.
Protagonista zgodbe sta mlada okoljska aktivista Noah in Celeste, ki sta se spoznala leta 2011 na slepem zmenku, ki ga je na podlagi algoritma organiziral časopis, deset let pozneje pa so ju našli ustreljena v njunem stanovanju.
"Rrose Sélavy" stopi na oder
Režiser je predstavo označil za poseben projekt, saj se v njem z igranimi prizori prepletajo domnevni dokumentarni izsledki. Avtorica, ki prav tako nastopa v igri, je po njegovem mnenju napisala izjemno sodobno zgodbo, v kateri je skozi desetletno obdobje življenja para ujela vse paradokse in konflikte trenutnega časa, kot so razpršenost virov in lažne novice. Junaka, ki ju na internetu sicer ni mogoče najti, sta predstavnika mlade generacije, ki jo določajo novi mediji, nadzor, pandemija novega koronavirusa in strah pred podnebno katastrofo.
Na oder so besedilo v prevodu Vesne Hauschild postavili na dokumentarističen način. Ključna pri tem sta po režiserjevih besedah video, delo Doriana Šilca Petka, s katerim predstava simultano postaja dokumentarna, in prostor, ki ga je zasnoval Lin Japelj na način, da prikažejo fikcijo na odru. Gre za citat nekega drugega prostora, je ponazoril scenograf. Za kostume je poskrbela Brina Vidic.
V smislu usode je zgodba intimna in politična. Glavna junaka, ki ju bosta odigrala Diana Kolenc kot gostja in Jernej Gašperin, sta po besedah umetniške vodje prikazana na eni strani kot zanesena aktivista, na drugi strani pa ju igra razgali v njunih najbolj ranljivih plasteh. Predstava se poigrava z mediji in resničnostmi, je povedal igralec, igralka pa je dodala, da si besedilo ne zatiska oči pred tem, kar obstaja okoli nas.
Vlogo avtorice je na odru prevzela Ajda Smrekar, kot četrtega nastopajočega v vlogi vodje predstave pa so dodali igralca Borisa Kerča. Dramaturginja je bila Petra Pogorevc, avtorja glasbe sta Val Fürst in Pavel Panon Raščan. Premiera bo ob 20.00 na velikem odru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje