Sedem neodvisnih kritikov tako vse leto potuje po Nemčiji, Avstriji in Švici ter si ogleduje institucionalne produkcije, nato pa v Berlin na festival povabi tistih deset, za katere menijo, da so bile najboljše. Hkrati žirija, ki jo sestavlja pet kritikov, izbira med produkcijami iz vse Evrope.
Letos se je na Theatertreffen prijavilo 324 produkcij, komisija jih je izbrala pet, prvič tudi slovensko, in sicer produkcijo Bare Kolenc in Ateja Tutte, naslovljeno Metamorfoze 3º: Retorika. Predstava je bila premierno predstavljena septembra lani v ljubljanskem Kinu Šiška, sinoči pa je bila uprizorjena v glavnem programu festivala, na glavnem odru berlinskega Festspiele.
Odločitev žirije je bila soglasna
Članica petčlanske žirije Christina Zintl je o tem, zakaj je žirijo predstava med toliko prijavljenimi prepričala, povedala: "Odločitev žirije je bila povsem soglasna, na vse je predstava naredila močan vtis. Zdela se nam je poetična, slikovita z zelo malo pripomočki, prevzela pa nas je povezava med jezikom, diskurzom, filozofijo, filmom in koreografijo. Veliko smo se pogovarjali o menjavah med hrupom in tišino, o tem, kako neverjetno energična in bogata je predstava, ki je med vsemi zelo izstopala. Zasnovana je bogato, poigrava se z različnimi mediji, hkrati pa je politično aktualna, z vpogledom v zgodovino."
Salve smeha presenetile avtorico
Gledalci so 50-minutno predstavo, v kateri poleg soavtorice Bare Kolenc nastopajo še Sanja Nešković Peršin, Rebeka Radovan, Jošt Pengov-Taraniš, Matej Markovič in Andraž Zlobec, odlično sprejeli. Proti koncu predstave je bilo slišati salve smeha, ki so presenetile tudi Kolenčevo: "Bilo je pravzaprav fantastično, povezava z občinstvom je bila zelo močna - občinstvo je sledilo, se odzivalo, se smejalo, kar je za to predstavo zelo nenavadno, skratka odlično občinstvo."
Članico žirije Christino Zintl odziv občinstva ne preseneča in pravi, da je tako mednarodno občinstvo kot tudi žirijo predstava povsem prevzela. "Način, na katerega se predstava odpira navzven, je precej kompleksen. Na en način skušamo odpirati denotativno raven sporočanja, po drugi pa odpirati te konotativne ravni, da predstava sporoča neko splošno vsebino. Hkrati za vsakega posameznika deluje skozi zelo osebne asociacije in poskušamo na tej ravni doseči tudi neko povezavo z gledalci," še pravi Bara Kolenc.
Odskočna deska in odlična popotnica za naprej
Sodelovanje na festivalu Theatertreffen je odlična popotnica za naprej. Zintlova pravi, da je namen festivala tudi odkrivanje umetnikov iz vse Evrope, ki jim s tem pomagajo pri prepoznavnosti. Festival namreč obišče tudi ogromno število mednarodnih kritikov, kustosov gledaliških direktorjev, kar odpira številna vrata.
"Tukaj so se vzpostavili Beckett, odkrili so Elfriede Jelinek in tudi mi smo prišli neposredno na glavni oder berlinskega Festspiela, kar je preskok, verjetno tudi odskočna deska za naprej," sodelovanje na festivalu razume Kolenčeva.
Zmagovalca prihodnje leto v Dortmund
Hkrati v okviru festivala poteka še t. i. pitching, kjer se izbranih pet predstav poteguje tudi za glavno nagrado - to je produkcija naslednjega projekta v dortmundskem gledališču Scahuspiel. Odločali so glasovi žirije, gledalcev in širšega občinstva prek spleta. Kolenčeva in Tutta sta na tem mini tekmovanju zmagala ter prejela glavno nagrado, kar pomeni, da bosta prihodnje leto v Dortmundu pripravila svojo naslednjo produkcijo – Memorfoze 4º: Blackholess. Uspeh je izjemen, po odzivih občinstva in žirije sodeč pa popolnoma pričakovan.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje