Premiera predstave bo drevi ob 20. uri na Malem odru Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor.
Mike Bartlett je eden najbolj plodovitih in najuspešnejših angleških dramatikov in scenaristov, ki z nabrušenimi dialogi in pronicljivim pogledom ustvarja slojevito prožne like. Te vpenja v zaostrene medsebojne in družbenopolitične kontekste in s svojstveno različico tipičnega angleškega humorja identificira številne nevralgične točke sodobnega Evropejca, so zapisali v SNG-ju Maribor.
Božična igra s srečnim koncem
"Razlog, zakaj Bartletta navdušeno sprejemajo tako strokovni kritiki kot široko občinstvo, je, da zna na izviren, sproščen in provokativen način prikazati aktualnost in hkrati univerzalnost dnevnopolitičnih tem ... Pri tem uporablja enostavni televizijski – psihološko-verističen – realizem, odlično zna pisati dialoge in oblikovati psihološke profile nastopajočih likov," še piše v napovedi predstave.
Dramsko besedilo iz leta 2018 je bilo naročeno in krstno izvedeno v božičnem času v Oxfordu, Bartlettovem rodnem kraju. Dogovor je bil, da lahko po lastnem navdihu napiše "božično igro", ki pa mora imeti srečen konec. In takšen konec Snežinka tudi ima – oče in hči se po več letih odtujenosti in neizgovorjenih bolečih čustev pobotata in skupaj preživita božič.
Nepremostljivi generacijski in politični prepadi
"Snežinka je nazoren prikaz tega, kako se človekova intimna čustva in izkušnje povezujejo s političnimi prepričanji," je v članku Čustvena in politična občutljivost Snežinke zapisal dramaturg uprizoritve Vili Ravnjak. Gre tako za intimno čustveno kot socialnopolitično dramo, predvsem pa za ponazoritev velikega in težko premagljivega razkoraka med današnjo srednjo oziroma starejšo in mlado generacijo. "Drama Snežinka je vzorčni model situacij, kjer majhna osebna nesoglasja ali pa nezmožnost predelave bolečih čustev prerastejo v velike in nepremostljive generacijske ter politične prepade," je še zapisal Ravnjak.
Kolaž narativnih form
Po besedah režiserja Jureta Novaka so uprizoritev "osnovali predvsem na izjemni igralski prezenci zasedbe in Bartlettovih likih", pri čemer je "rezultat kolaž narativnih form, od storytellinga do stand-upa, od pričevanja do intervjuja, ki vse razpirajo različne poglede na zasebno in politično, na javno in intimno. Upam, da ne bo umanjkala niti toplina in ambivalenten, a vsaj nakazano srečen konec."
Novak je poleg režije poskrbel tudi za prevod besedila v slovenščino, Toni Soprano Meneglejte za scenografijo in oblikovanje svetlobe, Dajana Ljubičić za kostumografijo, za glasbo pa Uroš Buh.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje