Andres je v obrazložitvi letošnjega izbora predstav navedel, da so na 51. TSD-ju različni producenti prijavili 30 uprizoritev, sicer pa si jih je ogledal 38. Kljub za gledališče težkim časom si je Andresu dobršen del produkcij uspelo ogledati v živo, le osem pa na posnetku.
Kakšna je bila bera zadnjega leta?
"Pri uprizoritvah institucionalnih in neinstitucionalnih gledališč sem lahko opazoval zvrstno pestrost dramskih predlog, v primerjavi s prejšnjimi leti je bilo tokrat manj besedil slovenske klasike. Zato uprizoritvene ekipe posegajo po novih besedilih, velik delež nastane med samim ustvarjalnim procesom, vidna je zastopanost mlade generacije avtoric in avtorjev," je o letošnji beri med drugim zapisal Andres.
V uprizoritvah preteklega leta je po presoji Andresa "mogoče zasledovati hiter odziv na aktualno politično, družbeno in zdravstveno problematiko". Po besedah selektorja so vse izbrane uprizoritve vsebinsko in estetsko bogate, komunikativne oziroma presegajo okvire.
Soočeni s pestrostjo tematik lahko v uprizoritvah iz tekmovalnega programa po besedah Andresa "razberemo misli o družbenopolitičnih vprašanjih, ki s pomočjo zgodovinske perspektive vzpostavljajo analogije s sedanjostjo" (Nova rasa v režiji Matjaža Zupančiča; SNG Drama Ljubljana), ali "boleče določajo našo sodobno etiko oz. njeno selektivno rabo" (Gejm v režiji Žige Divjaka; Slovensko mladinsko gledališče in Maska).
V ospredju so "bivanjska vprašanja, razčlenjena z veliko mero občutljivosti in človečnosti ter z močnim gledališkim nabojem" (Sedem vprašanj o sreči režiserja Tomija Janežiča; Lutkovno gledališče Ljubljana (LGL) in SMG, Pošta v režiji Juša A. Zidarja; Drama SNG Maribor in Škofjeloški pasijon Jerneja Lorencija; Prešernovo gledališče Kranj in Mestno gledališče Ptuj), in "parabole o cikličnosti sveta ter odnosov" (Jazz v režiji Nejca Gazvode; Mestno gledališče ljubljansko (MGL)).
V spremljevalni program pa je selektor uvrstil uprizoritve Žalostinke v režiji Jana Krmelja (MGL), predstavo več avtorjev Not Dead Enough/Vestern (Gledališče Glej), predstavo Bidovec-Tomažič: Tovarištvo režiserke Patrizie Jurinčič Finžgar (Slovensko stalno gledališče Trst), predstavo Mitska (EX-teater) v režiji Hristine Vasić Tomše in predstavo Vladimir, ki je po besedilu Zupančiča nastala v produkciji bolgarskega gledališča Stojan Bačvarov v režiji Nikolaja Kenarova.
Leto, ko je gledališče iskalo nove poti do občinstva
Poseben del spremljevalnega programa je Andres posvetil besedilom, ki so prvenstveno nastajala kot dramska, a so zaradi protivirusnih ukrepov ekipe njihove uprizoritve prenesle v drug medij. Med njimi so denimo Monologi s kavča v režiji Maše Pelko in Luke Marcena, projekt Roka Vilčnika Naj me premakne, Kletka Simone Hamer, Nočna Petra Rezmana in sproščeno Simone Semenič. Na sporedu TSD pa bodo tudi bralne uprizoritve s festivala Vzkrik! 2020.
TSD je osrednji festival uprizoritev, nastalih po slovenskih dramskih besedilih. Zaradi epidemije koronavirusa je bil lanski jubilejni, 50. festival izveden le delno.
Festival se tradicionalno začne na svetovni dan gledališča, 27. marca, a bodo morali organizatorji zaradi pandemije dogodek prestaviti v prvo polovico novembra. Kljub vsemu bodo del dodatnega programa TSD izvedli že spomladi.
Na svetovni dan gledališča bodo naznanili nominirance za nagrado Slavka Gruma, v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom (SLOGI) bodo izpeljali tudi pogovore z nominiranci, pripravili bodo delavnico dramskega pisanja, v sodelovanju z Združenjem dramskih umetnikov Slovenije pa bodo začeli tudi projekt razvijanja kratkih dramskih besedil za uprizoritve prek platforme Zoom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje