V gostilni se zbirajo in o življenju razpravljajo Zvezdana Mlakar, Aljaž Jovanović, Valter Dragan, Maja Končar, Saša Tabaković, Marijana Brecelj, Nataša Barbara Gračner in drugi, s pijačo pa jim postreže ozdravljen alkoholik Branko Šturbej. Foto: Peter Uhan/SNG Drama
V gostilni se zbirajo in o življenju razpravljajo Zvezdana Mlakar, Aljaž Jovanović, Valter Dragan, Maja Končar, Saša Tabaković, Marijana Brecelj, Nataša Barbara Gračner in drugi, s pijačo pa jim postreže ozdravljen alkoholik Branko Šturbej. Foto: Peter Uhan/SNG Drama
Totenbirt, Foto: Peter Uhan
V uprizoritvi so se odločili za splošni pogovorni jezik, ki je le občasno in tudi spontano od igralcev obarvan z osrednjim ljubljanskim prostorom. Sicer pa ima besedilo neko svojo notranjo logiko, upravičenost, ki se kaže skozi jezik, skozi ritem in skozi melodijo. Foto: Peter Uhan/SNG Drama
Totenbirt, Foto: Peter Uhan
Gre za vpetost v surovi materializem bitke za preživetje, ki ne dopušča več prostora za poetično pot skozi življenje, a hkrati ponuja avtor odvode tudi v transcendentni duhovni prostor, kjer se bodo stare travme morda vendarle razrešile. Foto: Peter Uhan/SNG Drama

Predstavo, ki se bo začela danes ob 20.00, je režiral Mile Korun, ki označuje igro kot moderno slovensko postmodernistično tragedijo. Koruna je besedilo ob branju takoj prevzelo, zlasti ga je pritegnila bolj ali manj prikrita ironija, ki se pojavlja skozi ves tekst. Ta ironija se ne izogiba določene resnosti, je pa v določenih trenutkih zelo očitna, čeprav je na neki inteligenten način prikrita, pravi.
Prikrito ironijo prepoznamo že v glavnem liku, ozdravljenem alkoholiku, gostilničarju, ki streže alkohol drugim in se pri tem hvali, kako sam že osem let ne pije. Posmeh življenjskim situacijam torej, ki po režiserjevih besedah ni zadrt, ampak v določenem smislu prijeten. Zgodba se začne v lokalni gostilni, kjer teče beseda o raznih temah, od službe do eksistencialnih vprašanj. Spoznamo skupnost z generacijskimi konflikti, krizami srednjih let, z zgodbami o prijateljstvu in ljubeznih.
A igra ni zgolj humorna in lahka, ampak avtor v njej povzame bistveno, kar vsak dan doživljamo ne le na psihološki, ampak tudi na bivanjski ravni. Totenbirt se pravzaprav ukvarja s temeljnimi vprašanji naše eksistence, kot je pojem svobode, odgovornosti, poudarja režiser.
Kar zadeva žanrsko opredelitev, je Totenbirt, sodeč po govoru in jeziku blizu ljudski igri, vendar ob upoštevanju ironije in tega, kako se igra ukvarja z vprašanji svobode in odgovornosti, ne gre le za ljudsko igro, ampak za moderno slovensko postmodernistično tragedijo.
Igra o nasedli svobodi
Tragičen je že glavni lik, ki ga vidi Korun kot grešnega kozla, ki ga družba izumi, da zbere v sebi vse grehe te civilizacije in jih s samožrtvovanjem razreši in osvobodi ter izčisti družbo. V tem smislu je konec te igre pravzaprav katarzičen. Dramaturginja predstave je Mojca Kranjc, ki pa vidi igro kot 'tekst o nasedli svobodi'.
Igralska zasedba
V glavni vlogi, torej gostilničarja in nekdanjega ' muskontarja' Šefa, nastopa Branko Šturbej, igrajo pa še Zvezdana Mlakar, Aljaž Jovanović, Valter Dragan, Maja Končar, Saša Tabaković, Marijana Brecelj, Nataša Barbara Gračner, Janez Škof, Tanja Martinuzzi, Ivo Ban, Marko Okorn, Klemen Slakonja, Nina Ivanišin, Andrej Nahtigal in Gregor Baković. Scenografija in kostumografija je delo Janje Korun, oblikovalec luči je Milan Podlogar, lektorica je Barbara Korun.