Za režijo pa je nagrajena Mateja Koležnik za uprizoritev Pred upokojitvijo.
Gotovo najbolj ganljiv trenutek prireditve se je tudi letos zgodil čisto na koncu: vidno ganjeni Dare Valič je Borštnikov prstan sprejel brez odvečnih besed. "Moj prijatelj gostilničar - kaj ni to značilno zame - je vsakič, ko se je primerilo kaj dobrega, rekel: Mejduš, to se pa še men fajn zdi. In danes ponavljam njegove besede: Mejduš, to se pa še men fajn zdi!"
Tudi v izjavah za medije po prireditvi je ostal redkobeseden. "Kar v redu," je odgovoril na vprašanje, kako je nositi Borštnikov prstan. "Da me imajo radi, mi je kar všeč," je dodal. Svojega največjega uspeha v življenju pa ne pripisuje odrskim deskam. "To, da sem naredil družino, je največja vloga, ki sem jo kdajkoli naredil," je dejal.
Alja Predan se je v svojem uvodnem nagovoru med drugim "opravičila", ker se festivalski program ni posebej poklonil letos umrlemu Tomažu Pandurju - od nepričakovane vesti o njegovi prezgodnji smrti do razgrnitve programa preprosto ni bilo dovolj časa, da bi se mu primerno poklonili. Je pa zato celostno počastitev Pandurjevega impozantnega opusa napovedala za prihodnje leto.
Apel na državo
Jernej Lorenci, ki je žirijo prepričal tudi letos, je ob prejemu nagrade poudaril, da je odličnost možna le ob primerni podpori. "Zdi se mi grozljivo, da država jemlje denar gledališču. Zdi se mi sramotno, da nas želi napraviti v birokrate," je dejal. "Teater je eden od gradnikov tega, da smo danes lahko tu. To je en klic v sili, ena prošnja na pomoč, zato prosim, gospod minister in vsi ostali, dajte to slišati," je dejal.
Avtorski projekt Učene ženske po motivih Molierovih Učenih žensk po navedbah strokovne žirije 51. Festivala Borštnikovo srečanje temelji na slavnem Molierovem besedilu, "ki ga ustvarjalna ekipa nadgradi in pred nami pogumno prikaže tragičnost današnjega političnega in umetniškega trenutka". "V nizu izjemnih prizorov nam predstavi popolnoma nov izdelek na visoki estetski ravni, poln globokih osebnih spoznanj o intimnosti, umetnosti in lastnih slabostih," je v obrazložitvi zapisala žirija pod vodstvom intendanta Residenztheatra iz Münchna Martina Kušeja.
"Močan gledališki dogodek" pod taktirko Mateje Koležnik
Žirija je bila soglasna tudi pri odločanju o prejemniku nagrade za najboljšo režijo. To prejme Mateja Koležnik za uprizoritev Pred upokojitvijo v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj. "S to boleče tragično uprizoritvijo Bernhardovega besedila Mateja Koležnik v polnem sijaju pokaže svoj izjemen režijski talent," je presodila žirija. "Gre za izjemno natančno režijo na utesnjeni, namerno klavstrofobični sceni, ki kot da uteleša ves notranji svet Bernhardovih nesrečnih likov."
Poseben poklon angažirani gesti
Letos so se odločili, da podelijo še posebno nagrado predstavi Republika Slovenija za angažirano gesto ob 25. obletnici Slovenije. "Projekt izkazuje odgovorno in drzno umetniško gesto, ki je prav toliko tudi politična. Angažirana poteza, ki nagovarja slehernega državljana in občutljiva politična ozadja razkrinka brez zadržkov," je zapisala žirija.
Plemenita igralska četverica: Pia Zemljič, Vesna Jevnikar, Jernej Šugman in Primož Pirnat
Borštnikove nagrade za igro so štiri. Prejmejo jih Pia Zemljič za vlogi v Učenih ženskah in predstavi Rose Bernd v izvedbi Slovenskega ljudskega gledališča Celje, Vesna Jevnikar za vlogo Vere v uprizoritvi Pred upokojitvijo, Jernej Šugman za vlogo ata Ubuja v uprizoritvi Kralj Ubu v izvedbi SNG-ja Drama Ljubljana ter Primož Pirnat za vloge Masovnega moškega v uprizoritvi Projektator v izvedbi Zavoda Delak in Aslaka in uprizoritvi Peer Gynt v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega in Slovenskega stalnega gledališča Trst.
Nagrado za mlado igralko si delita Patrizia Jurinčič Finžgar za vlogo v Dogodku v mestu Gogi in Liza Marija Grašič iz uprizoritev Rose Bernd in Učene ženske.
Nagrado za najboljšo dramaturško obdelavo tekstovnih predlog prejmejo Lotos Vincenc Šparovec, Dragan Živadinov in Mojca Kumerdej za uprizoritev Projektator v izvedbi Zavoda Delak.
Najinovativnejša avtorska ideja: interaktiven premor med predstavo
Nagrada za kostumografijo gre letos v roke Jelene Proković za uprizoritev Peer Gynt, nagrada za celostno vizualno podobo pa kolektivu ustvarjalcev iz uprizoritve Pred upokojitvijo. (To so scenografinja Mojca Kocbek Vimos, oblikovalec videa Andrej Intihar, oblikovalec Bojan Hudernik, oblikovalec maske Matej Pajntar in kostumograf Alen Hranitelj.)
Nagrado za kolektivno avtorsko idejo je žirija prisodila kolektivni avtorski ideji celostnega oblikovanja odmora pri predstavi Kralj Ubu.
Gledališki kritiki odločili drugače kot žirija
Ob koncu Borštnikovega srečanja vsako leto izbere najboljšo uprizoritev pretekle sezone tudi Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije. To se je odločilo za predstavo Rose Bernd Gerharda Hauptmanna v režiji Mateje Koležnik in izvedbi SLG-ja Celje.
Sklepno prireditev so ob spremljavi skupine To beat or not to beat vodile in povezovale mlade igralke Lena Hribar, Sara Dirnbek in Miranda Trnjanin. Prireditev je neposredno prenašala TV Slovenija, pod režijo se podpisuje Barbara Zemljič, glasbo pa je napisal Laren Polič Zdravič.
Najzahtevnejši festival doslej
S podelitvijo nagrad se je po besedah umetniške direktorice Alje Predan zaključil najzahtevnejši Festival Borštnikovo srečanje doslej. "Letos smo na primer v gledališče spremenili letališče, plesno dvorano in fitnes center. Skoraj 70 dogodkov je obiskalo 6000 ljudi," je povedala. "Bile so solze in bil je smeh in to je tisto, za kar je vredno ustvarjati in uživati gledališče."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje