Kako izničiti drugega in vse, kar pomeni ali predstavlja? Foto: www.vntheatre.com
Kako izničiti drugega in vse, kar pomeni ali predstavlja? Foto: www.vntheatre.com
Lani je Vio Negativo zaposlovalo tematiziranje lenobe. Foto: www.vntheatre.com

Svetopisemske zgodbe gledališčniki ne prenašajo le v sodoben čas, ampak tudi v lastno okolje. V predstavi Štiri smrti, ki jo premierno predstavljajo na odru ljubljanske Stare elektrarne, si namreč nastopajoči izmenjujejo vloge Abela in Kajna in iščejo božjo ljubezen (uspeh) pri publiki.

Zavist - zgodba o drugem
V predstavi se torej srečamo z zavistjo, ki je vedno zgodba o drugem - o tistem, ki mu zavidaš njegove dosežke, njegov uspeh, priznanje, ki ga je deležen, in ugled, ki ga uživa. Gre za enega najbolj destruktivnih občutkov, ki usmerjajo naša dejanja, na koncu pa se izkaže, da končni cilj zavisti ni postati nekdo drug, ampak uničiti drugega in izbrisati vse, kar on pomeni ali predstavlja. Nastopajoči se torej v predstavi sprašujejo, kdo je njihov Abel oziroma koga morajo ubiti zaradi ljubezni občinstva.

Koncept predstave si je zamislil Bojan Jablanovec, ki je poskrbel tudi za režijo in scenografijo. V predstavi, ki je nastala v koprodukciji z gledališčem Glej, nastopajo Barbara Kukovec, Katarina Stegnar, Petra Zanki in Grega Zorc. Ponovitvi predstave bosta v Stari elektrarni na ogled še 6. in 7. oktobra, 14. in 15. oktobra pa bo gostovala v Modeni.

Sedem let za sedem smrtnih grehov
Via Negativa, sedemletni gledališki projekt, ki raziskuje postdramske strategije uprizarjanja in teatralne razsežnosti razmerja med izvajalcem in gledalcem, se vsako leto usmeri na raziskavo enega od sedmih smrtnih grehov. Projekt poteka od leta 2002, temelji pa na redukciji scenske prezence na minimalno število odrskih znakov. V okviru raziskave postane gledališče polje komunikacije in ne medij estetizacije.