"Skupnega imenovalca za sezono v trenutni situaciji ni," je iskren ravnatelj Igor Samobor. "Vse je eno samo lebdenje in breztežnost neznanih odločitev. Mogoče pa je lebdenje enačaj naslednje sezone."

V predstavitvi novega repertoarja, ki je potekala prek spleta, so nastopili tudi igralci in igralke Drame, ki so z gledalci delili misli o tem, katere so tiste drobne stvari, za katere je vredno živeti. Foto: Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana
V predstavitvi novega repertoarja, ki je potekala prek spleta, so nastopili tudi igralci in igralke Drame, ki so z gledalci delili misli o tem, katere so tiste drobne stvari, za katere je vredno živeti. Foto: Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana
Sorodna novica Za 43 milijonov evrov vredno prenovo ljubljanske Drame ni potrebno okoljevarstveno soglasje

Nasilno prekinjena sezona
Ravnatelj ljubljanske Drame je ob petkovi spletni predstavitvi nove sezone povedal, da so si jo zamislili na dan, ko bi se moral skleniti Drama festival, ki je bil odpovedan zaradi epidemije koronavirusne bolezni 19. V sklopu festivala bi podelili Šugmanovo nagrado in nagradili najboljšo predstavo po presoji občinstva, med drugim pa bi bila na sporedu predstava Neverland hamburškega Thalia Theatra.

Premor, ki so ga doživeli v zadnjih mesecih, je po Samoborjevem mnenju v resnici največja kriza, ki se je lahko zgodila gledališču. Prekinjen je bil namreč "preplet mnenj, občutkov in zgodb" med ustvarjalci in gledalci. V Drami so se odločili, da bodo pri pripravi nove sezone ravnali, kot da bomo s covidom-19 živeli še nekaj časa. Da bi si predstave ogledalo čim več ljudi, so pripravili tudi nekoliko drugačen abonentski sistem.

Po drami Incendies Wajdija Mouawada je Kanadčan Denis Villeneuve pred desetimi leti posnel film Ženska, ki poje, ki je bil tudi nominiran za tujejezičnega oskarja. Po isti predlogi bomo zdaj dobili predstavo v režiji Nine Rajić Kranjac. Foto: IMDb
Po drami Incendies Wajdija Mouawada je Kanadčan Denis Villeneuve pred desetimi leti posnel film Ženska, ki poje, ki je bil tudi nominiran za tujejezičnega oskarja. Po isti predlogi bomo zdaj dobili predstavo v režiji Nine Rajić Kranjac. Foto: IMDb

Dolg letošnje sezone bo odprl naslednjo
Sezono na velikem odru bo septembra uvedla prva slovenska uprizoritev drame Požigi Wajdija Moauwada v režiji Nine Rajić Kranjac, ki je zaradi epidemije odpadla v aktualni sezoni. Režiserka je na posnetku povedala, da drama govori o vojni, portretira pa "človeka, ki želi vplivati na svet, ki mu želi najti smisel in mu poiskati identiteto, da bi se s tem nekako našel kot posameznik".

Oktobra bo sledila predstava Moj mož, ki nastaja po zbirki kratkih zgodb makedonske pisateljice Rumene Bužarovske v režiji Ivane Djilas. "Pisateljičine zgodbe govorijo o navadnih ljudeh, o stvareh, o katerih ne želimo govoriti, ko se skušamo predstaviti v boljši luči, ponudi pa tudi rahlo voajerski odnos v razne vrste zakonskih odnosov," je povzela režiserka.

Natašo Barbaro Gračner bomo v prihajajoči sezoni spoznavali tudi kot gledališko režiserko. Režirala bo Vse sijajne stvari, predstavo o fantu, ki skuša razvedriti svojo kronično depresivno mamo. Foto: SNG Drama/Peter Uhan
Natašo Barbaro Gračner bomo v prihajajoči sezoni spoznavali tudi kot gledališko režiserko. Režirala bo Vse sijajne stvari, predstavo o fantu, ki skuša razvedriti svojo kronično depresivno mamo. Foto: SNG Drama/Peter Uhan

Decembra bo sledila premiera Konca igre Samuela Becketta v režiji Diega de Bree. Po besedah režiserja je največji absurd besedila, da nima odrejenega konca, da je ta pravzaprav v nekem večnem nadaljevanju, naloga junaka pa je preseči, preiti zoženi prostor, ki zahteva očiščenje, prevpraševanje, pa tudi spominjanje in razjasnitve.

Januarja bo na vrsti predstava Cement Heinerja Müllerja v režiji Sebastijana Horvata. To je drugi del trilogije, ki jo Horvat s sodelavci dela po tem besedilu, prva premiera je bila v Zagrebu, sledila bo predstava v Beogradu. Vsaka uprizoritev se osredotoča na različne vidike istega besedila. Kot je povedal Horvat, bo ljubljanska neke vrste zoom in: "Kot da ves svet s svojo političnostjo, družbenimi problemi, (...), izgine. Vsa političnost je izvedena na odnos med možem in ženo, na dve telesi."

Romanopisje Gorana Vojnovića vedno znova navdihuje gledališko obdelavo. Po romanih Čefurji, raus in Jugoslavija, moja dežela bo odrsko adaptacijo dobila tudi Figa. Foto: Založba Beletrina
Romanopisje Gorana Vojnovića vedno znova navdihuje gledališko obdelavo. Po romanih Čefurji, raus in Jugoslavija, moja dežela bo odrsko adaptacijo dobila tudi Figa. Foto: Založba Beletrina

Figo Gorana Vojnovića v dramatizaciji Simone Hamer, ki bo na sporedu februarja, bo režiral Luka Martin Škof. Simona Hamer je dejala, da je Figa zajeten in relevanten roman, ki razpira ogromno tem. Od razpada nekdanje Jugoslavije, vojne in izbrisanih do tujstva v najširšem pomenu, demence in smrti. V svoji srčiki pa premišlja univerzalno temo ljubezni.

Aprila bo sezono na velikem odru sklenila premiera drame Mati Stanislawa Ignacyja Witkiewicza v režiji Juša Zidarja.

V Mali drami pa bo sezono septembra začela prav tako zaradi novega koronavirusa prestavljena premiera drame Nova rasa avtorja in režiserja Matjaža Zupančiča. Drama je postavljena v Berlin leta 1944, kjer Viktor Karlstein kot Hitlerjev znanstvenik "iz čistega arijskega materiala" skuša skonstruirati novi monstruozni bitji, moškega in žensko. "Šlo mi je zato, da skozi satirično obravnavo fašizma prešijem idejo čiste rase s pojmom izrojene umetnosti," je dejal režiser.

Oktobra bodo sledile Vse sijajne stvari Duncana Macmillana v režiji Nataše Barbare Gračner. "To je eden od tistih tekstov, skozi katere prevprašujemo tabuje," je napovedala režiserka. Januarja bo na malem odru Drame na sporedu predstava Učinek Lucy Prebble v režiji Eve Nine Lampič, aprila pa bo sezono sklenila premiera Škorpijona avtorice Veronique Olmi v režiji Nine Šorak.