Večer ob odprtju prenovljenega Bolšoj teatra je spremljala vsa Rusija, saj so prenos opere Ruslan in Ljudmila predvajali tako na zaslonu pred stavbo kot na malih zaslonih po državi. Foto: EPA
Večer ob odprtju prenovljenega Bolšoj teatra je spremljala vsa Rusija, saj so prenos opere Ruslan in Ljudmila predvajali tako na zaslonu pred stavbo kot na malih zaslonih po državi. Foto: EPA
Bolšoj teater
V sklopu prenove so s pročelja odstranili sovjetski grb in ga nadomestili z dvoglavim orlom, državnim simbolom Rusije. Z gledališke zavese sta izginila tudi srp in kladivo. Foto: EPA
Bolšoj teater
Bolšoj teater naj bi po prvotnih načrtih vrata odprli pred tremi leti, vendar je bilo odprtje večkrat prestavljeno zaradi naraščanja stroškov, leta 2009 pa se je zamenjal še izvajalec del. Foto: Reuters

Dmitrij Černjakov, ki so mu zaupali častno in obenem hitro lahko nehvaležno funkcijo režiserja predstave ob odprtju Bolšoj teatra, se pri svojem delu ni zmenil za tradicionalni okus množic. To so mu množice tudi 'zamerile', duhovi ruske javnosti so razburkani. Zato pa je premiera predstave, ki temelji na Puškinovi pesmi, spremlja pa jo glasba skladatelja Mihaila Glinke, bolj prepričala kritike, ki so jo večinoma pohvalili.
V različici Černjakova se ljubezenska zgodba, ki jo ima rusko občinstvo za nacionalno opero, začne z zgodovinsko sceno v slepečih kičastih barvah, postavljeno v svetlomodro halo. Historični ambient se preobrazi v moderno sceno, ki jo dopolnjujejo elementi, kot sta tajska masaža in tetovirani atlet.
Zadržanost je premila beseda za opis odziva občinstva na predstavo, saj se je pretežni delež obiskovalcev vpil: "Sramota", sicer neravno pogost način izražanja nezadovoljstva ruskega gledališkega občinstva. Dmitrij Černjakov s predstavo ni imel namena povzročiti škandala, je pa napadalen odziv konservativnega dela občinstva pričakoval.
Tvegana, a uspešna poteza teatra
Orkestru je na predstavi dirigiral Vladimir Jurowski, ki je bil z odzivi po težko pričakovanem galavečeru, s katerim so po šestih letih prenavljanja končno odprli slavni Bolšoj teater, lahko bolj pomirjen, saj so prav njega posebej hvalili kritiki, ki so tudi sicer izvedbo pospremili z besedami velikega občudovanja. "To je bila tvegana poteza, a obenem velik uspeh Bolšoj teatra," je v ruski dnevnik Kommersant zapisal kritik Sergej Khodev. "Bolšoj teater je sporočil, da ne bo obtičal v tradiciji," je dodal.
Operni zvezdniki v vse ruske domove
Na galapremieri sta med drugim nastopili primabalerina Svetlana Zakarova in francoska sopranistka Natalie Dessay, med opernimi zvezdami pa tudi Dmitrij Hvorostovski in Angela Gheorghiu ter plesalca Natalija Osipova in Ivan Vasiljev. Poleg izključno povabljenih gostov v dvorani je bilo dogodek mogoče spremljati na velikem zaslonu pred prenovljeno gledališko stavbo in v neposrednem prenosu ruske televizije tako na malih zaslonih kot nekaterih kinematografih po svetu.