Predstava, ki jo je režiral Gašper Jarni, je prejela tako nagrado žirije kot občinstva, odnesla pa je tudi večino igralskih nagrad. Da ne boš sama temelji na besedilu Selme Parisi, ki se posveča medčloveškim odnosom v bližnji prihodnosti. Ob izzivih hitro starajoče se družbe kot eno izmed možnih rešitev ponudi oskrbo s pomočjo umetne inteligence.
Kot beremo v obrazložitvi, temelji predstava Da ne boš sama na izvirnem in sodobnem besedilu, ki posega v najintimnejše odnose dveh generacij na včasih vesel, včasih tragičen, včasih pa fantazijski način. "Največ so poleg dobre in izvirne režije k uspehu prispevali vsi trije igralci, ki so skupaj in vsak posebej sledili avtorjevim in režijskim idejam."
S svojo neizmerno preciznostjo, ustvarjalnostjo in čustvenostjo so pred gledalce postavili človeka v vseh fazah medsebojnih odnosov ter z odtujitvijo človeškega dela preko robota postavili absurdno, a še kako resnično stanje v medčloveških odnosih. Predstava je navdušila tudi občinstvo, ki jo je izmed šestih predstav letošnjega festivala ljubiteljskih gledališč iz Slovenije in zamejstva ocenilo z najvišjo povprečno oceno, in sicer 4,89.
Najboljše igralske stvaritve
Režijo, ki so jo sestavljali igralec in režiser Iztok Valič, režiser Aleš Jan ter dramska igralka Alida Bevk, so prepričali tudi vsi trije igralci zmagovalne predstave: Suzana Puš, Andreja Mlekuž in Tilen Štirn. Poleg njih je Čufarjevo plaketo prejel še Bojan Vister iz Šentjakobskega gledališča Ljubljana.
Kot je poudarila žirija, sta igralki Andreja Mlekuž v vlogi mame in Suzana Puš v vlogi hčere z izredno disciplino in velikim ustvarjalnim zamahom ustvarili izjemen igralski duet, ki je predstavo zaokrožil v vrhunsko celoto. Obe igralki sta se pod ambiciozno taktirko režiserja poigravali in preigravali skozi vse tiste zahtevne psihološke nivoje in stanja, ki jih vsebina besedila ponuja in od igralca zahteva.
"Tako sta njuna lika v vsej svoji polnosti, igralski čistosti igre in dialoga na odru zažarela kot vrhunsko oblikovani vlogi. Vlogi dveh karakterjev in njunih stisk, ki jih zlahka prepoznamo tudi v sedanjem času," je še zapisala žirija.
Mlekuž je vlogo mame oblikovala z veliko mero igralskega občutka in svojemu liku dala osamljenost, žalost, izgubljenost in nemoč v dobi staranja, Puš pa je skrbno in z velikim občutkom za ritem dialoga in odrskega dogajanja na odru oblikovala lik hčerke, ki je na razpotju med ljubeznijo do svoje mame in željo ter nujnostjo po nadaljevanju svojega samostojnega življenja.
Igralska kreacija Tilna Štirna v vlogi robota pa je po oceni žirije gibalno dovršena in natančno izpeljana. Človeku brez duše, oziroma tehničnemu pripomočku igralec pridruži odsekan in ritmično dodelan govor, tako njegova podoba postaja vse bolj celostna in verodostojna. Igralec z izjemnim posluhom za soigro pred občinstvom postaja ključen element, ki odpre polje preizpraševanja človeške duše, ljubezni in osamljenosti.
Čufarjeva plaketa za najboljšo moško vlogo je šla v roke Bojana Vistra za vlogo Antona Grozda v predstavi Za narodov blagor v režiji Gojmirja Lešnjaka Gojca in izvedbi Šentjakobskega gledališča Ljubljana. Lik je izoblikoval visoko glasovno artikulirano, energetsko nabito in čustveno podprto. V njem pa ne manjka nians hladu, preračunljivosti, nečimrnosti in pohlepnosti. "Vsa ta stanja igralec vešče vzdržuje do trenutka, ko se zgodi tisto nepričakovano, kar sproži zlom in razpad osebnosti, ki jo igralec nesebično in ranljivo ponudi občinstvu," je zapisala žirija.
Nagrade so podelili na sklepni slovesnosti festivala v Gledališču Toneta Čufarja na Jesenicah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje