Na razstavi Annie Leibovitz: A Photographer's Life, 1990-2005, ki so jo odprli v Brooklynskem muzeju, je razstavljenih 200 slik, za katere bi lahko na prvi pogled rekli, da so popolnoma pomešane, a obiskovalec kmalu ugotovi, da je njihova razvrstitev namenoma taka. 57-letna fotografinja jih je postavila tako, da je na primer nasproti fotografije Jammieja Foxxa na vrhuncu slave Susan Sontag, ki jo na nosilih spravljajo v rešilca.
Tema večine fotografij sta rojstvo in smrt, k izbiri slik pa so jo spodbudile smrti njenega očeta in Sontagove ter rojstva njenih otrok prek nadomestnih staršev. Kmalu po smrti svoje dolgoletne prijateljice se je Leibovitčeva zakopala v stotine fotografij, na katerih je v desetletjih ustvarjanja pred objektiv postavila svojo družino in najboljše prijatelje, med njimi tudi pisateljico in filozofinjo, ki je umrla leta 2004.
Arheološka izkopavanja
"Bilo je kot arheološka izkopavanja. Zanje nisem imela nobenega drugega razloga kot Susanino smrt, a rečeno čisto iskreno, še sama nisem vedela, kaj vse imam, in bil je skrajni čas, da se izrem na svoje delo," je na odprtju razstave, ki bo po New Yorku na ogled še v San Diegu, pariškem Muzeju fotografije in londonski Nacionalni galeriji portretov. Vse postavitve bo spremljal tudi katalog, izdan prav ob tej priložnosti.
Družinski posnetki so najboljši
Obiskovalci lahko pričakujejo, da bodo videli nekaj zelo intimnih del, ki jih je posnela z osebami, ki jih dobro pozna in ki tudi njo poznajo. "Spoznala sem, da so družinski posnetki moje najmočnejše delo," je dejala fotografinja, ki je pojasnila, da najbolj intimni, torej tudi najboljši posnetki nastanejo z osebami, ki se vzajemno dobro poznajo. Kot pravo nasprotje tovrstnim družinskim posnetkom, na katerih je mogoče videti tudi Susan Sontag, ki leži v krsti, in Anniejinega očeta na smrtni postelji, pa je fotografinja postavila posnetke zdajšnjega ameriškega predsednika Georgea Busha in njegove administracije, za katere je imela na voljo natančno 45 minut.
Povsem očitno nasprotje
Fotografije javnih osebnosti so dovolj velike, da je upodabljance na njih mogoče takoj prepoznati, njim nasproti pa visijo intimne fotografije članov njene najožje družine, ki so namenoma tako majhne, da se jim morajo obiskovalci popolnoma približati, če želijo razbrati, kdo je na njih in kaj počne.
Razočarani pa ne bodo niti obiskovalci, ki Annie najbolj poznajo po fotografijah noseče Demi Moore, Cindy Crawford s kačo okrog vratu in neverjetno glamuroznih Nicole Kidman in Scarlett Johansson, ki jih je posnela za revije, kot sta Vanity Fair in Vogue. Tudi fotografije, po katerih je najbolj znana, so vključene na razstavo, ki bo v New Yorku na ogled do 31. januarja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje