V Jakopičevi galeriji je na ogled retrospektivna razstava, v galeriji Fotografija osem fotografij iz knjige Boarding House. Odprtju razstave v galeriji Jakopič bo v torek ob 19.00 sledilo še odprtje razstave Bellenovih del v galeriji Fotografija. Obe bosta na ogled do 30. aprila. Razstavo v Jakopičevi galeriji bosta odprla ministrica za kulturo Majda Širca in veleposlanik Južnoafriške republike na Dunaju Leslie M. Gumbi.
Tesnobne črno-bele slike podzavesti
Retrospektivno razstavo v Jakopičevi galeriji, ki deluje pod okriljem Muzeja in galerij mesta Ljubljana (MGML), zamejujeta letnici 1982-2004. Izbor 120 del bo gledalca popeljal na nadrealistično popotovanje, na katerem se združijo razkošje tekstur, izjemen smisel za fotografski detajl, bogata igra svetlobe in domišljijska scena, ki pričarajo izkušnjo, neponovljivo v svoji neposredni resničnosti, so ob razstavi zapisali v MGML-ju.
Kustos razstave je Paolo Sturiale, ki je Ballenove tesnobne črno-bele fotografije v razstavnem katalogu opisal kot zamrznjene slike podzavesti, skritih misli, sanj in strahov, ki jih vsevidni objektiv zvabi na plano. Zdi se, kot da Ballen dokumentira paralelni svet, mračnjaški kozmos, razdeljen na klavstrofobične celice, v katerih živijo čudaki, umazani otroci z maskami in živali v nenavadnih pozah - bolna fantazija, nočna mora, ponoreli cirkus, je še zapisal.
Prehodni prostor bivanja, prihajanja in odhajanja
Knjiga Boarding House je marca izšla pri založbi Phaidon. V njej Ballen zajema imaginarni prostor, prehodni prostor bivanja, prihajanja in odhajanja. V ospredje poleg ljudi in živali, najdenih v tej hiši, postavlja evokativno risbo in kiparske objekte. Petinsedemdeset fotografij, večina še nikoli objavljenih, avtor gradi v podobe polsna, podkrepljene z bogatimi detajli, iskricami črnega humorja in z raziskovanjem prostora. Ballenove fotografije so kot potovanja v sanjske svetove in s presunljivo intimno interpretacijo prostorov presegajo meje med fotografijo in ostalo umetnostjo, so zapisali v MGML.
Teme, ki se jih Ballen loteva, po prepričanju Barbare Čeferin iz galerije Fotografija razumsko gledano niso prijetne, nam pa podajajo občutke, ki nas vedno znova pritegnejo k ponovnemu pogledu. In z vsakim pogledom se nam kažejo novi detajli, nove podrobnosti, ki gradijo zgodbo. Na svojih fotografijah Ballen komponira predmete, ki na prvi pogled nimajo nič skupnega, in iz njih sestavlja nenavadne kombinacije, za katere na koncu vseeno lahko rečemo, da delujejo nekako usklajeno. Pripovedujejo zgodbo in podajajo občutja.
Kot je na novinarski konferenci povedala Čeferinova, je kustos razstave Paolo Sturiale za predstavitev v galeriji Fotografija izbral šest fotografij formata 50 x 50 centimetrov in dve fotografiji formata 80 x 80 centimetrov. Ob odprtju razstave bodo predstavili tudi knjigo Boarding House, mogoče bo dobiti tudi avtorjev podpis. Predstavitev v galeriji Fotografija bo ena prvih predstavitev serije Boarding House v Evropi.
Kamera kot podaljšek roke, očesa
Ballen pa je povedal, da mu ljudje v povezavi z njegovimi fotografijami običajno zastavijo dve vprašanji: "Kje je ta kraj?" in "Kako je ustvaril fotografijo?". Kot je pojasnil, so fotografije iz zgodnejše serije Dorps nastale v manjših mestih v Južni Afriki, poznejša serija Plateland pa na tamkajšnjem podeželju. Posnetki iz serije Outland so denimo nastali v hišah v Johannesburgu.
Fotografijo sam razume kot zelo kompleksen medij in jo primerja s slikarstvom. Kamera je tako kot slikarju čopič tudi fotografu le podaljšek njegove roke, očesa. Razlika med njima je le v tem, da fotografija zaradi narave medija vedno odslikava resnični svet, medtem kot slikar ali kipar lahko ustvarjata brez realne predloge, le iz sebe.
A. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje