Okoli leta 610 so japonski ambasadorji odkrili kitajske vrtove, ki so jih navdihnili za gradnjo podobnih parkov, ki jih je Claude Monet približno 1300 let pozneje (seveda se je v tem času koncept japonskega vrta izoblikoval v samostojno estetsko enoto z lastnimi pravili) prav tako občudoval. V milanski Kraljevi palači (Palazzo Reale) si je te dni mogoče ogledati razstavo Monet in Japonska - čas lokvanjev. Razstava, v središču je 20 del iz obsežene serije lokvanjev Clauda Moneta (serija sicer šteje 250 oljnih slik, nastala pa je med letoma 1900 in 1923), raziskuje povezave med evropskim impresionizmom in japonsko umetnostjo.
Obsesija, ki mu ni dala spati
Sloviti francoski impresionist je v omenjeni seriji na platno skušal ujeti zmuzljivo atmosfero in svetlobo, ki obdajata na vodi plavajoče cvetove. Leto dni pred smrtjo je Monet o svoji obsesiji dejal: "Zaradi njih ne morem spati. Sredi noči se mučim z razmišljanji o tem, kaj želim ustvariti. Prejšnjo jesen sem skupaj s suhim listjem z vrta zažgal šest platen. Vendar ne želim umreti, preden ne povem, kar imam povedati."
Pravijo, da je Monet slikal isto sliko ob enaki uri in samo ob določenih vremenskih pogojih, tako, da bi bilo nadaljevanje dela čim bolj podobno začetku, saj se v drugačnih pogojih barve spremenijo. Iskal je nove načine slikanja, njegove poteze pa so kratke in sproščene.
S fotorafijami in umetninami japonskih umetnikov
V Milanu predstavljena dela so sicer stalno razstavljena v muzeju Marmottan, ki ima v lasti največ del iz serije lokvanjev, do zdaj pa jih še nikoli niso posodili toliko za eno samo razstavo. Postavitev dopolnjujejo tudi fotografije Monetovega čudovitega vrta v Givernyju, kjer je umetnik živel od leta 1883 pa do smrti in kjer je več kot dve desetletji ustvarjal omenjeno serijo in 56 tiskov priznanih japonskih umetnikov Kacušike Hokusaia in Utagave Hirošige, ki jih je za razstavo posodil pariški muzej Guimet. Ob tem je na ogled tudi zbirka ročno naslikanih razglednic japonskih vrtov, ki datirajo okrog leta 1800 in so v zasebni lasti.
Razstavljene fotografije prikazujejo vinsko trto, mostiček prek ribnika, cvetoče češnje in drugo drevje. Posnetki so v precejšnjem kontrastu z nežno in strogo nadzorovano japonsko umetnostjo, ki jo je Monet študiral v tistem času.
L. Š.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje