Damien Hirst je enostavno preskočil tradicionalno galerijsko prodajanje umetnin in se obrnil neposredno na dražbene hiše, kar je bila pravzaprav le komercialna poteza, s katero pa mu je uspelo prepričati marsikoga s polno denarnico. Foto: EPA
Damien Hirst je enostavno preskočil tradicionalno galerijsko prodajanje umetnin in se obrnil neposredno na dražbene hiše, kar je bila pravzaprav le komercialna poteza, s katero pa mu je uspelo prepričati marsikoga s polno denarnico. Foto: EPA
Leta 1965 v Bristolu rojeni Hirst je bil problematičen otrok, v šoli ni ravno blestel - razen pri likovni vzgoji. Po študiju na umetniškem kolidžu v Leedsu in na londonskem kolidžu Goldsmiths je v 90. letih postal stalnica londonskega družabnega življenja in dekadentnih zabav v klubu Groucho, kjer se je pojavljal predvsem v tandemu s komikom Keithom Allenom. Foto: EPA

Prva britanska retrospektivna razstava, posvečena Hirstu, bo, kot pravi kustosinja v Tate Modern Ann Gallagher, obiskovalcem omogočila, da se oddaljijo od medijskega hrupa, ki obkroža Hirsta. Pregled njegovega dela bo segel vse nazaj do leta 1988, ko je zaslovel z razstavo Freeze v zapuščenem pristaniškem skladišču v Londonu.

Retrospektiva najbolj razvpitega, spornega in po mnenju nekaterih tudi preveč izpostavljenega britanskega umetnika bo, kot piše Guardian, osrednja točka v programu galerije Tate Modern med olimpijskimi igrami leta 2012.

Ateist z religiozno motiviko
Leta 1965 rojeni Hirst, ki sam zase pravi, da je ateist, je odraščal v katoliški družini. Religiozna motivika je redno prisotna v njegovi umetnosti. Leta 1994 je na primer nastalo delo Izgubljeni sin, skulptura, sestavljena iz dveh polovic kravjega trupla, ki je bilo med drugim predstavljeno tudi na beneškem likovnem festivalu. Njegova dela zaznamujejo predvsem simbolika in metafizična vprašanja. Umetnik, ki ga fascinira smrt, pred gledalca postavlja pogosto groteskne podobe smrtnosti. Vedno odslikuje zadnji trenutek, ko ni več vrnitve - zadnjo resnico.

Prvi mednarodni uspeh je dosegel leta 1993 na Beneškem bienalu. Na mednarodni umetniški sceni pa se je trdno zasidral kot dobitnik Turnerjeve nagrade leta 1995. Je eden najbolj poznanih predstavnikov skupine Young British Artists.

Stalnica svetovnih zbirk
Hirst je najširšemu občinstvu danes znan predvsem po instalacijah z morskim psom, ovco, kravo, metulji in črvi v steklenih zabojih, napolnjenih s formaldehidom, ki jih rad opremlja s filozofskimi naslovi, kot je Fizična nezmožnost smrti v umu nečesa živega. Njegova dela so v vseh svetovnih zbirkah sodobne umetnosti. Je tretji živeči britanski umetnik, ki mu je uspelo prodati umetniško delo za več kot milijon funtov.