Rdeča nit razstave odpira vprašanja družbenih kodov, ki predstavljajo nekatere pričakovane prelomnice v življenju ženske. Foto: Katarina Radović/Galerija Photon
Rdeča nit razstave odpira vprašanja družbenih kodov, ki predstavljajo nekatere pričakovane prelomnice v življenju ženske. Foto: Katarina Radović/Galerija Photon
Dokler naju smrt ne loči
Z neposrednim dokumentarnim fotografskim pristopom avtorica raziskuje fenomena zakona in samega poročnega rituala. Zadnji so v svoji bleščavosti pogosto zastavljeni kot nekakšni sodobni poganski obredi, ki upoštevajo različne fragmente narodne tradicije ter folklore mladoporočencev in njihovih družin. Foto: Katarina Radović/Galerija Photon
Dokler naju smrt ne loči
Katarina Radović je sodelovala na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Srbiji, Sloveniij, Avstriji, Češki, Litvi, Španiji, Franciji, na Nizozemskem, v Egiptu in na Japonskem. Foto: Katarina Radović/Galerija Photon

V ljubljanski galeriji Photon je na ogled razstava Dokler naju smrt ne loči, v kateri so povezane tri fotografske serije - Desire, A Husband in Paris in Until Death Do Us Part, ki jih je Katarina Radović ustvarila v zadnjih štirih letih. V tem času se je umetnica ukvarjala z vlogo in s položajem ženske v zahodni sodobni družbi.
Protagonistke - pogosto jih igra kar fotografinja sama - skozi vizualne metafore predstavljajo tri različne ravni življenja. Najzgodnejšo fazo zaznamuje skrb glede lastnega videza ter poskusi zadovoljitve trenutnih lepotnih idealov in stereotipov erotične naslade, prehodno fazo uteleša iskanje idealnega partnerja in prikazuje predvsem eksistenčne okvire tovrstnega izbora, zrelo pa simbolizira poroka kot finalni in odločilni korak v zrelo življenjsko obdobje.
Krhka meja med stvarnostjo in sanjami
S podobami teh faz odpira umetnica vprašanja družbenih kodov, ki v ambivalentni luči predstavljajo nekatere pričakovane prelomnice v življenju ženske. Gre za metaforične upodobitve skrbi in pričakovanj, potreb in želja ter prikaz krhkega razmerja med stvarnostjo in sanjami.
V središču cikla Desire so predmeti, s katerimi izkazujemo ljubezen, in takšni, ki so vir erotične naslade, hkrati pa narekujejo stereotipno predstavo o zapeljivem videzu. V seriji A Husband in Paris avtorica izhaja iz nedavnih političnih in ekonomskih razmer svojega življenjskega okolja. Igra vlogo ženske, ki išče moža z možnostjo in pripravljenostjo omogočiti ji boljše življenjske razmere.
V svoji performativni akciji na pariških ulicah je nagovarjala naključne mimoidoče, da za namene fotografske kompozicije ob njej pozirajo v vlogi srečno zaljubljenih parov na način, ki izhaja iz avtoričinih osebnih izkušenj ter imaginarija množičnih medijev.
Poroke v globalizaciji preoblikovanega sveta
Zadnji sklop serije, Until Death Do Us Part, je rezultat dve leti trajajočega projekta, v katerem je Radovićeva dokumentirala poroke v Evropi. Pozornost je namenila zlasti parom, ki izhajajo iz različnih kulturnih okolij kot posledica globalizacije, migracij in sprememb meja.
V svojih fotografijah je uspela ujeti številne naključne in obrobne motive, ki nakazujejo metafizično naglašeno podobo teh slavnostnih priložnosti, hkrati pa skozi objektiv podrobno raziskuje fenomen zakona in samega poročnega rituala.