Mednarodna žirija v sestavi umetniška direktorica revije Emzin Metka Dariš, umetnostni zgodovinar in kritik Brane Kovič, fotografinja Aleksandra Vajd, fotograf in kurator Wade Goddard iz Nove Zelandije in hrvaška umetnostna zgodovinarka Jerica Ziherl je Juvanovi podelila nagrado za najboljšo reportažno fotografijo, priznanja fotografija leta pa ni prejel nihče.
Zavist tokrat ni mogla vzcvetetiŽiranti so namreč presodili, da prav noben od na natečaj prispelih opusov (teh je bilo kar 448) ne izkazuje posebne kakovosti, inovativnosti, domiselnosti, izvirnosti ali katere koli druge izjemne posebnosti, zato tudi niso podelili prve, druge in tretje nagrade. Vendar denar ne bo šel "v nič". Denarni sklad bodo namreč razdelili med vseh 16 fotografov, katerih opus se je uvrstil v sklepni izbor. Med "kvalifikante" za priznanje so se sicer uvrstili Matic Brumen, Vanja Bučan, Andraž Gregorič, Jernej Humar, Andrej Korenč, Primož Korošec, Nataša Košmerl, Uroš Lehner, Tomaž Lunder, Borut Peterlin, Boštjan Pucelj, Matej Sitar, Ana Sluga, Saša Štucin, Bojana Tomše in Boštjan Zrnec.
Manca Juvan drugič zaporedoma
Zaradi nepodeljenih glavnih nagrad je Brane Kovič pojasnil, da žirija letos ni bila prav nič strožja od prejšnjih, ampak le doslednejša pri upoštevanju načela celovitosti predloženih nizov fotografskih del. Tudi "škrtarjenje" z nagradami ni bilo v načrtu žirantov. To potrjuje nagraditev Mance Juvan.
O njenem delu je žirija zapisala: "Žirija je soglasno sklenila, da nagradi izbrani niz posnetkov, ki jih odlikuje usklajen vizualni rokopis s poudarjeno dinamiko in prepričljivim notranjim ritmom. Fotografirano dogajanje je predstavljeno konsistentno, z ravno pravšnjo distanco do tematike in z izostrenim občutkom za razporeditev svetlobnih poudarkov. Pripoved se razvije tako rekoč spontano, premišljena strukturacija formalnih elementov pa v celoto vnese posebno vzdušje, ki razširi čustveni doseg in čutno nazorni učinek niza."
Sami presodite mnenje žirije
(Ne)pravilnost stroge sodbe žirije lahko preverite tudi sami. V ljubljanskem Cankarjevem domu je namreč na ogled razstava nagrajenih del in fotografij, ki so se uvrstile v ožji izbor, natečaja kulturne revije Emzin. Publikaciji je treba priznati, da uspešno sodeluje pri promociji in pospeševanju proliferacije kakovosti slovenske fotografije. Zgodovina podeljevanja Emzinovih nagrad pove vse. Leta 1993, ko je bil natečaj organiziran prvič, so se slovenski fotografi odzvali s 40 opusi, zdaj pa so se morali žiranti prebiti skozi 448 opusov oziroma skozi 2.599 fotografij.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje