Prepoznavanje osebe skozi oko kamere, ki je tukaj v vlogi pogleda drugega, v očeh katerega pa se nikoli ne prepoznamo, saj se iskanje resnice, ki naj bi jo bila fotografija zmožna prikazati, neprestano izmika, rezultira v nezmožnosti prepoznavanja ali iskanja samega sebe, so zapisali v obrazložitvi prve nagrade. (kliknite na sliko za povečavo) Foto: Emzin
Prepoznavanje osebe skozi oko kamere, ki je tukaj v vlogi pogleda drugega, v očeh katerega pa se nikoli ne prepoznamo, saj se iskanje resnice, ki naj bi jo bila fotografija zmožna prikazati, neprestano izmika, rezultira v nezmožnosti prepoznavanja ali iskanja samega sebe, so zapisali v obrazložitvi prve nagrade. (kliknite na sliko za povečavo) Foto: Emzin
Manja Zore
Manja Zore pa skozi sodobni pristop k aktualiziranju vsakdanje teme - bolezni - širi meje reportažne fotografije. Foto: Emzin

V obrazložitvi prve avtorske nagrade v vrednosti 1.300 evrov je višja kustosinja v ljubljanskem Arhitekturnem muzeju Cvetka Požar zapisala, da cikel z imenom Obrazi samopodobe odraža izrazito subjektiven in obenem konceptualni pristop, ki odpira obetavne možnosti nadaljnjega fotografskega ustvarjanja fotografinje.

Babnikov cikel "We are dogs!", za katerega je prejel 900 evrov, pa opisuje "oddaljeno, ne dovolj razkrito in večini nedostopno tematiko psov, vzgajanih za pasje borbe, ki zahteva drugačen, nedokumentaren, subjektiven, esejističen pristop."

Cikel osmih fotografij iz serije Okoli polnoči, nagrajen s 700 evri, pa vsebinsko povezuje določitev časa nastanka posnetkov. Blaž Lesjak fotografira vsakdanje dogajanje, ki je zaradi specifičnega časa dneva po besedah Požarjeve zreducirano na minimum.

Predstavitev revme kot reportaža
Poleg nagrad za avtorsko fotografijo so podelili tudi nagrado za reportažno fotografijo, ki jo podeljuje časopisno in založniško podjetje Delo. Zoretova jo je prejela za cikel pod šifro Revma. Kot so zapisali v obrazložitvi, je sodobni pristop k aktualiziranju vsakdanje teme - bolezni - širi meje reportažne fotografije. "Skozi intimne, a hkrati realistične posnetke deformiranih rok nas sooči s posledicami bolezni, ki lahko prizadene vsakogar."

Na natečaj prispelo 3.164 fotografij
V ožji izbor se je uvrstilo 41 fotografov s 50 cikli. Na natečaj, razpisan decembra lani, je prispelo 540 fotografskih ciklov oziroma 3.164 posamičnih fotografij.

Razstava na ogled do 8. marca
Razstavo celotnega opusa nagrajencev in tistih, ki so prišli v ožji izbor, so že tradicionalno odprli v prvem preddverju Cankarjevega doma, kjer bodo na ogled do 8. marca.

Vse nagrajene fotografije si lahko ogledate v spodnji fotogaleriji (kliknite nanje za povečavo).