Tehnologija omejuje tudi možnost obstoja popolne intimnosti v tradicionalno zasebnih okoljih. Foto: Artreflect
Tehnologija omejuje tudi možnost obstoja popolne intimnosti v tradicionalno zasebnih okoljih. Foto: Artreflect
Včasih se tudi v 'razpadajoči realnosti' počutimo bolj domače kot v 'polikanem' svetu visoke tehnologije. Foto: Artreflect

Razstava Načrt naključja predstavlja navidezne svetove, ki jih s pomočjo fotografije ustvarjajo slovenski in kitajski umetniki. Postmoderni umik v zasebnost, kot si ga zamišljajo kitajski in slovenski fotografi, je na ogled na gradu Kodeljevo. Postavitev je nastala pod okriljem umetniške produkcije Artreflect, organizirala pa sta jo Zavod za sodobno kulturo in znanost ter Sinološko društvo Juan. Slovensko fotografijo zastopajo Jan Babnik, Tomo Brejc in Tomaž Gregorič, kitajsko pa Liu Ren, Jening in Jan Ši.

Različna tradicija, podobna sedanjost
Na prvi pogled je Načrt naključja razstava realistične fotografije. A podrobno preiskovanje fotografij razkrije, da odsev realnega prostora dopolnjujejo elementi, ki izkazujejo mistiko, nelogičnost življenja, občutje naveličanosti in zdolgočasenosti ... Vzporednica med deli kitajskih in slovenskih avtorjev je ukvarjanje z informacijsko dobo in spremembami, ki jih ta povzroča v družbi. Informacijska doba je 'soustanovitelj' pluralnosti posameznikovih danosti, ko začne individuum hkrati bivati in delovati v več družbenih okoljih. Nekatera so materialna in resnična, druga obstajajo le v virtualnem svetu.

Trk resnice in iluzije
Tehnološki svet vedno bolj duši tako kitajskega kot slovenskega človeka, ki začneta izhod iz stiske iskati v ureditvi lastnega sveta, v katerem je še mogoč obstoj iluzije predmodernega sveta. Morda se zaradi težnje po predstavljanju zasebnega sanjskega sveta zdi fotografski medij nekoliko 'nepriročen'. A resnica je drugačna. Ravno prek sopostavljanja realnosti in izmišljije pride beg v sanje še bolj do izraza.