Pariške mestne oblasti so te dni tarča ostrih kritik zaradi cenzorske nalepke, s katero so udarile fotografsko razstavo Larryja Clarka v Muzeju moderne umetnosti: ker gre večinoma za posnetke golih najstnikov, je mladoletnim ogled postavitve Kiss the Past Hello prepovedan (drugi jo lahko vidijo še do 2. januarja).
V pisarni župana socialista so se zbali morebitnih pravnih posledic, ki bi jih lahko razstava potegnila za seboj. V Franciji zakon od leta 2007 dalje namreč prepoveduje prikazovanje pornografskih posnetkov mlajšim od 18 let. Za kršenje zakona je predvidena zaporna kazen do treh let zapora in do 75 tisoč evrov denarne kazni. Francoska liga za človekove pravice je potezo medtem že označila za "nazadnjaško".
Dvojna merila?
Natančno upoštevanje omenjenega zakona pri pariški mestni upravi je presenetilo marsikoga: prikazovanje golega oprsja je tudi v Franciji v oglaševanju stalnica, prav tako na televiziji predvajajo mehke pornografske filme, četudi z opozorilno oznako.
Lahko muzej človeka res pohujša?
Oglasil se je tudi Clark sam, ki je potezo v intervjuju za četrtkovo izdajo časnika Libération označil za "smešno". "To se mi zdi napad na mladost, na najstnike," se je jezil. "Fotografije so namenjene prav njim." Libération je enega izmed Clarkovih posnetkov - fotografijo objetega para med predigro - objavil na naslovnici. Le Monde ga še citira, kako ta "napad starejše generacije na mlajšo" primerja s tem, "da starši pošljejo najstnika za kazen v sobo." "Kaj pa jim predlagamo kot alternativo temu, da se gredo gledat v muzej? Naj ostanejo doma, kjer imajo prek spleta dostop do pornografije in vseh mogočih pritlehnosti."
Otroška golota - dosti bolj "občutljiva" tema kot nekoč
Poslanci Zelenih so pariškega župana Bertranda Delanoa pozvali, naj pojasni odločitev, ki jo sami opredeljujejo kot "cenzuro". Delanoe se brani, češ da "tisto, kar je bilo mogoče prikazati pred 20 leti, danes predstavlja problem". V pismu Zelenim je pretekli teden zapisal, da je bila prepoved ogleda mladoletnikom edina možnost, da "dovolijo velikemu umetnikom razstavljati v velikem pariškem muzeju".
Clark s svojimi fotografijami, ki so nastale v devetdesetih in prvem desetletju novega tisočletja, razgalja vse od tolp v latinogetu Los Angelesa pa do deskarjev v New Yorku. Nekaj posnetkov je še starejših, iz časov prvih, še precej eksperimentalnih filmov, Tulsa (1971) in Teenage Lust (1983). Novejši seriji The Perfect Childhood (1993) in Punk Picasso (2003) se bolj posvečata urbani kulturi, ki jo zaznamuje glasba, obenem pa vztrajata pri razkrivanju družbenega obrobja, pred katerim si Amerika še vedno zatiska oči.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje