Prvo slikarsko znanje je Goya dobil pri lokalnem slikarju v rojstnem kraju Zaragozi, že zelo mlad pa se je odpravil v Madrid, kjer sta delovala Tiepolo in Mengs, dva povsem različna umetnika, ki pa sta imela oba močan vpliv na njegovo nadaljnje slikarstvo. Foto:
Prvo slikarsko znanje je Goya dobil pri lokalnem slikarju v rojstnem kraju Zaragozi, že zelo mlad pa se je odpravil v Madrid, kjer sta delovala Tiepolo in Mengs, dva povsem različna umetnika, ki pa sta imela oba močan vpliv na njegovo nadaljnje slikarstvo. Foto:
Francisco de Goya
Slikarja, ki je svojo umetnost osredotočal na ljudi in njihovo obnašanje, ob tem pa se na vso moč izogibal tihožitjem, notranjščinam in krajinam, je politično dogajanje v takratni Španiji privedlo do tega, da je na platno ponesel tudi manj prijetno resničnost. Foto: EPA

V galeriji Palazzo Reale je predstavljenih več kot 180 umetnin, tudi dela drugih umetnikov, ki pričajo o vplivu Goye na prihodnje generacije; gre pa predvsem za slike, grafike in risbe. Ker razstava raziskuje Goyev vpliv na poznejše generacije umetnikov, so vanjo ob Goyevih vključena dela Pabla Picassa, Joana Miroja, Paula Kleeja, Jacksona Pollocka, Francisa Bacona, Willema De Kooninga, Oskarja Kokoschke in drugih.

Od portretov do groteske
Razstava izpostavlja tri ključne teme v Goyevem ustvarjanju. Prvi tematski sklop, v katerem prevladujejo predvsem portreti, se osredotoča na prehod v obdobje industrializacije in rojstvo nove družbene skupnosti. Drugi se osredotoča na raziskovanje individualnih odzivov na nov način življenja, pri čemer so moderni izrazi vedenja postavljeni v kontrast s stereotipnim ravnanjem. Pod naslovom Vsakdanje življenje so ob Goyevih delih razstavljena dela Honoreja Daumierja ali Ernsta Ludwiga Kirchnerja, medtem ko so pod naslovom Smešno in groteskno predstavljeni absurdi modernega načina življenja. Goya je svoje navdušenje nad "foibles" in "follies" družbe najbolje izrazil v grafični seriji "Los caprichos", ki vsebuje 80 listov. Mnogi izmed njih so razstavljeni v Milanu. Goyevim delom so v tem delu nasproti postavljena dela Miroja, Kleeja in Picassa.

Vojna in njene posledice
Tretji tematski sklop se osredotoča na upodobitve nasilja in terorja v Goyevem opusu. Pod preprostim naslovom Nasilje so predstavljene Goyeve upodobitve vojne in njenih posledic. Tej temi so se pozneje posvečali Salvador Dali, Renato Guttuso in Picasso. Pod naslovom Krik so razstavljeni obrazi, ki jih je popačilo nasilje. V tem delu razstave najdemo še dela Pollocka, Bacona in Anselma Kieferja. Razstava Goya in moderni svet bo odprta do 27. junija.