Razstava, ki je vrata odprla danes, ob praznovanju dneva Republike Indije, je prva v nizu predstavitev in prireditev, ki jih Slovenski etnografski muzej (SEM) načrtuje v letu 2016 pod izbrano krovno temo Migracije in kulturne krajine. Za njo razkriva različne kulturne krajine sveta, njihove tradicije, nosilce, vplive in podobno.
Z idejo sodelovanja in povezovanja
Odprtja se je udeležil tudi predsednik DZ-ja Milan Brglez. V svojem govoru je Indijo označil za deželo velikih kontrastov in raznovrstnosti. Kot je poudaril, z vidika velikosti, vsestranske raznovrstnosti in pestrosti Slovenija z Indijo ni primerljiva, vendar to ni razlog, da med državama ne bi zgradili trdnega partnerstva in iskrenega prijateljstva.
Brglez verjame, da "nas kljub na videz nepremostljivim razlikam povezujejo podobne vrednote in podobni cilji, predvsem pa delimo zavedanje, da sta sodelovanje in povezovanje ključnega pomena, če želimo biti kos svetovnim izzivom, če želimo družno prispevati k oblikovanju odgovorne mednarodne skupnosti". Izrazil je veselje, da sta državi leta 2011 odprli novo poglavje medsebojnih odnosov. Od takrat se sodelovanje krepi na številnih področjih, možnosti za poglobitev pa je po njegovem mnenju še veliko.
Phulkari - cvetlični vrt na blagu
Kot so ob razstavi zapisali v SEM-u, ima Indija bogato tradicijo vezenin v skoraj vseh svojih regijah, ki se med seboj razlikujejo. Nekatere oblike vezenin so postale zelo popularne po vsej Indiji in tudi v tujini. Postale so sinonim za regijo, od koder izvirajo, Pandžab je tako sinonim za phulkari.
Vsaka tkanina ima svoje značilnosti in phulkari se močno razlikuje od drugih. Phulkari je zelo fina vezenina iz Pandžaba in Harijane. Ima emocionalno, socialno in kulturno vrednost, kar je sicer redko. Vezenina je sestavljena iz svilenih niti na bombažni osnovi. Izdelujejo jo matere za svoje hčere ali snahe. Phulkari pomeni cvetlične vzorce, imenujejo ga tudi bagh, kar pomeni vrt. Znani so po svojih močnih barvah, geometrijskih vzorcih in razkošju, ki so integralni del življenja in tradicij ljudi v Pandžabu.
Znanje perzijskih tkalcev
O izvoru vezenin phulkari ni veliko znanega. Obstaja vedenje, da so tradicijo phulkari zanesli v Kašmir Perzijci, kjer poznajo podobne vezenine pod imenom gulkari, kjer gul pomeni cvetlico in kari način vezenja. A kašmirske vezenine se močno razlikujejo od vezenin v Pandžabu in Harijani. Tovrstno znanje vezenja so prinesli iz osrednje Azije ljudstvo Jati oz. Gujjari. Znano je, da so bili osrednjeazijski nomadi in Perzijci dobri tkalci. Morda so navdihnili občutek za barve ti tkalci, a vezenje s prejo na tkanem bombažnem blagu khadar je najverjetneje nastalo v Indiji.
Na razstavi Phulkari: indijske vezenine Pandžaba in Harijane bo na ogled 24 vezenin predvsem rdečih odtenkov. Razstavo, ki bo odprta do 25. februarja, bodo v SEM-u pospremili z več vzporednimi prireditvami, kot so predavanja, filmi, delavnica za otroke, koncert indijske glasbe in drugo.
Matjaž Krivic, fotograf sveta
Na slovenski kulturni praznik 8. februarja bo gostovala indijska plesna skupina s tradicionalnimi plesi Bhangra. V Kavarni SEM pa bo na ogled fotografska razstava Matjaža Krivica. Po razstavi Urbanistan na muzejski ploščadi pred SEM-om leta 2013 se bo fotograf tokrat predstavil s serijo fotografij s podobami iz Indije, ki jih je posnel na enem izmed svojih popotovanj, so sporočili iz muzeja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje