Tudi lokacija postavitve je izbrana simbolno: 'zunaj' prek meje (vrat) prehaja v 'znotraj' - gre torej za označitev meje in mejevanje prehoda. Foto: Hiša EU
Tudi lokacija postavitve je izbrana simbolno: 'zunaj' prek meje (vrat) prehaja v 'znotraj' - gre torej za označitev meje in mejevanje prehoda. Foto: Hiša EU
Čakajoči
Za skupinski projekt so se študentje odločili, ker so 'skupne rešitve temeljna podmena evropske vizije'. Foto: Hiša EU

Razstavo so pod okriljem Evropskega parlamenta, Informacijske pisarne za Slovenijo in mentorstvom profesorja Alena Ožbolta zasnovali študentje 4. letnika kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (Katja Bogataj, Polona Černe, Pavel Ekrias, Neža Jurman, Ana Kerin, Miha Makovec, Barbara Pintar in Lan Seušek).

Vsi za enega ...
Ustvarjalci razstave so pri izdelavi svoje instalacije uporabili kolektivni pristop ter tako simbolično "žrtvovali" svoj ego in združili različna mnenja. Rezultat so skupne rešitve, ki so tudi vodilo in prizadevanj Evropskega parlamenta ter temeljna podmena evropske vizije.

Gre za instalacijo 71 kipov oseb, ki čakajo v vrsti, ki se od Brega ob Ljubljanici vije v notranjost Hiše EU, v čemer bi se seveda dalo razbrati simboliko čpakanja na vstop v Evropsko unijo.

Motiv instalacije obenem opozarja na globalno uniformiranost ter izločenost in stigmatizacijo tistih, ki se ne znajdejo v družbenem kalupu. Vabi v bistvo umetnosti, saj nam razkriva tisto, česar s svojimi očmi ne vidimo. Tudi to, da so kipi narejeni iz krojene in šivane jutovine, napolnjene s peskom in žagovino, ni naključje: "Vrečevina je transportni material evropskih osvajalcev, v katerem so pošiljali naplenjeno blago iz kolonij v evropske dežele", razlaga Ožbolt.

Razstava bo še do 30. maja vsak dan odprta od 10.00 do 18.00 ure.