Andy Warhol je bil v javnosti navadno obkrožen z znanimi osebnostmi iz sveta filma, glasbe, umetnosti (vsi ti so bili seveda tudi redni obiskovalci njegovega Factory studia). Portret Neelove pa ga kaže v nasprotni luči; Warhol v svojih zgodnjih 40., sedi sam na praznem kavču v svojem newyorškem stanovanju. Foto:
Andy Warhol je bil v javnosti navadno obkrožen z znanimi osebnostmi iz sveta filma, glasbe, umetnosti (vsi ti so bili seveda tudi redni obiskovalci njegovega Factory studia). Portret Neelove pa ga kaže v nasprotni luči; Warhol v svojih zgodnjih 40., sedi sam na praznem kavču v svojem newyorškem stanovanju. Foto:
Andy Warhol, kot ga je leta 1986 v objektiv ujel slavni fotograf Robert Mapplethorpe. Pričujoči Warholov portret velja za eno najbolj dragocenih fotografij vseh časov. Kaže pa ga tudi v njegovi najbolj znani podobi; črnem puliju in z plavolaso lasuljo. Foto: EPA
Ameriška slikarka se je ukvarjala predvsem s portretiranjem ljudi. Pronicljiv čut za psihologijo posameznika ji je pomagal prodreti za 'masko' modela.

Eden izmed trenutkov - vsaj tako pravijo, saj se pri Warholu pravzaprav nikdar ne bi dalo reči, če je bila izkazana osebnost, resnično tista prava, konec koncev je bila lahko njegova prava osebnost že zgolj samo igranje persone, ki si jo je zamislil - je portret iz leta 1970, ki ga je naslikala Alice Neel. Portret bo v kratkem mogoče videti na razstavi londonski galeriji Whitechapel.

Razgaljen Andy Warhol
Na njem vidimo polgolega, zgubanega, osamljenega moža, predvsem pa moža, oddaljenega od slave in bogastva, ki sta sicer značilna zanj. Jasno so vidne tudi brazgotine na prsih, ki so bile posledica napada radikalne feministične pisateljice Valerie Solanas dve leti pred nastankom portreta.

Več o življenju in delu Warhola, glasnika poparta, preberite tukaj.
Warhol je slovel po tem, da je bil praktično obseden s svojim videzom; motila ga je vsakdanjost zunanje podobe, občutljiv je bil glede svoje kože (nečistoča ...), kar ga je pripeljalo do tega, da je porabil veliko časa za urejanje. Končni rezultat je bila za Andyja Warhola tipična zunanja podoba: puli z izrazito visokim ovratnikom, ogromna očala in predvsem plavolasa lasulja. Vse, kar na omenjenem portretu ostaja 'tipično warholovskega' pa je steznik okrog njegovega pasu, ki se ga seveda izza oblek ni videlo, ga ja pa umetnik nosil iz očitnega razloga; da je bil videti bolj suh.

Pronicljiva portretistka
Omenjena razstava Alice Neel: Painted Truths je prva večja retrospektiva ameriške slikarke, rojene 28. januarja 1900. Slikarska pot Neelove se je začela v 20. letih prejšnjega stoletja, trajala pa je vse do njene smrti leta 1984. Umetnica je znana predvsem po tem, da je uspešno in pronicljivo prodrla v notranje življenje svojih modelov, za kar je bilo potrebno bistro in včasih tudi brezobzirno in že nespoštljivo opazovanje modela.

Običajen in neskrivnosten
Nekaj podobnega se je zgodilo tudi, ko je portretirala Warhola. Nekako je mogoče razbrati, da se je z zaprtimi očmi skušal upirati razorožujočemu pogledu Neelove, da je skušal vzpostaviti bariero med njo in svojimi občutki. Končni rezultat je pravzaprav že nekoliko groteskna in satirična podoba navadno perfektno urejenega slikarja. Predvsem pa ga portret ne kaže kot slavno z bliščem in slavo obdano osebnost, temveč kot zelo izoliranega, občutljivega in tudi žalostnega moškega, ki je precej bolj običajen in neskrivnosten, kot je to sam priznaval.