Kako je resnica odprta do tega, da je z njo mogoče v sodobni vizualni kulturi manipulirati? Foto: Mestna galerija Ljubljana
Kako je resnica odprta do tega, da je z njo mogoče v sodobni vizualni kulturi manipulirati? Foto: Mestna galerija Ljubljana

Tema obenem odpira vprašanje o estetiki pripovedništva v sodobni umetnosti in o tem, kako ji umetniki in drugi dajejo obliko. Razstava Onkraj resnice, ki jo bodo odprli danes ob 19.00 in bo na ogled do 31. decembra, predstavlja dela, ki se ukvarjajo z ustnim pripovedništvom, konstruiranjem resnice in njeno vizualno pojavnostjo.
Z vprašanji, v kakšnem razmerju so resnica, pripovedništvo in zgodovinski narativi, ali se lahko resnico pove skozi vizualno obliko, se resnica pojavlja v drugi obliki od neresnice, kdo resnico govori in kako oblikujemo fikcije, da se prilegajo našim osebnim resnicam, so se v svojem delu ukvarjali Amir Yatziv z letošnjim delom Hollywoodske niti, Rabih Mroue z videom O treh plakatih iz leta 2004. Michael Blum je pripravil videoinstalacijo Trije neuspehi, Etcetera instalacijo Od relativne resnice do absolutne zmote, Mladen Miljanović s filmom Mi nameravaš lagati, Katarina Zdjelar z videom 1. dejanje in 2. dejanje (2010) in Ibro Hasanović s filmom Kratka zgodba.